بزرگترین الماس های جهان+ عکس

11:01 - 29 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۴۱۳۴
اولین الماس‌ها در قرن چهارم قبل از میلاد در هند یافته و از طریق جاده ابریشم به دیگر نقاط جهان صادرشدند.

- روزنامه خراسان نوشت: الماس گوهری است که بسیاری را اغفال می‌کند. برای خریداران، این سنگ نمادی از ثروت، جادو و عشق است و برای جویندگان، قاچاقچیان و سارقان هم نمادی از ثروت. اما به تازگی یکی از همین جویندگان طلا توانسته در معدنی در جنوب قاره آفریقا قطعه الماسی به اندازه یک تخم‌مرغ کشف کند که نزدیک به هزار و ۱۰۰ قیراط وزن دارد. مالک معدنی که این سنگ قیمتی در آن یافت شده، می‌گویدکه این الماس «غیرمعمول و کم‌نظیر» است. البته نا گفته نماند که این سنگ قیمتی در کشوری به نام بوتسوانا در جنوب قاره آفریقا که به مرکز الماس جهان شهرت دارد کشف شده است. امروز ضمن مرور تاریخچه جویندگان الماس از دو الماس بزرگ دیگر جهان هم مطالبی نوشته ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

تاریخچه کشف الماس

هرچند که جوان‌ترین ذخایر الماس در ۹۰۰ میلیون سال پیش تشکیل شده اند، اما اولین الماس‌ها در قرن چهارم قبل از میلاد در هند یافته و از طریق جاده ابریشم به دیگر نقاط جهان صادرشدند و در اختیار قشر ثروتمند جهان قرار گرفتند. تا قرن ۱۸ فقط الماس در هندوستان یافت می‌شد. الماس‌های کوه نور و دریای نور هم که نادرشاه از هند به غنیمت گرفت از معادن هندوستان استخراج شده اند. تخمین زده شده حدود ۱۲ میلیون قیراط (هر قیراط ۰.۲ گرم است) از معادن هندوستان استخراج شده است تا این که در سال ۱۸۶۶ معادن جدید الماس در آفریقای جنوبی کشف شدند. در آن زمان الماس به عنوان سنگی گرانبها مد نظر بود و از دید مردم در رده سوم پس از یاقوت سرخ و زمرد قرار داشت.

اولین الماس بزرگ جهان

بزرگ‌ترین الماس شناخته شده جهان، سال ۱۹۰۵ در معدنی در آفریقای جنوبی کشف شد و سه هزار و ۱۰۶ قیراط وزن داشت. این الماس به نام خانوادگی صاحب معدن، توماس کولینان نام‌گذاری شد و پس از تفکیک شدن به ۱۰۵ قطعه به فروش رسید. گفته می‌شود جا به جایی این الماس دردسر‌های زیادی داشت، چون بسیاری به دنبال به سرقت بردن آن بودند.

دومین الماس بزرگ جهان

دومین الماس شناخته شده بزرگ جهان «لسدی لا رونا» نام‌گذاری و در سال ۲۰۱۵ در یکی دیگر از معدن‌های کشور بوتسوانا استخراج شد. این سنگ قیمتی از الماس بزرگی که تازگی کشف شده و هنوز نامی ندارد فقط ۱۱ قیراط سنگین‌تر است. اما سرنوشت دومین الماس بزرگ تاریخ هم که هزارو ۷۵۸ قیراط وزن داشت مشابه بزرگ‌ترین الماس جهان بود. گفته شده این الماس هم برش و صیقل داده شده و به جواهرات برند لوییس ویتون تبدیل شده است.


برچسب ها: بزرگترین الماس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *