رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تداوم تبعیض نژادی علیه بومیان در سیستم آموزشی کانادا

20:15 - 31 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۴۱۲۸
نژادپرستی علیه بومیان کانادایی موضوعی نیست که در پی پرداخت غرامت و عذرخواهی پایان یابد؛ زیرا این موضوع در ساختار‌های مختلف کانادا ریشه دوانده است.
تداوم رویکرد نژادپرستانه در سیستم آموزشی کانادا در میانه فشار‌ها بر این کشور جهت پاسخگویی به میراث استعماری اخیرا افشا شده، سبب تشدید خشم بومیان این کشور شد.
 
به گزارش «گاردین»، مجموعه سوال‌های نژادپرستانه در یک دوره تحصیلی در دبیرستانی در استان «نوا اسکوشیا»، بار دیگر نقایص نهادینه و مداوم سیستم آموزشی این کشور را که میراث دوران استعماری این کشور است، آشکار کرده و سبب برانگیخته شدن خشم بومیان شد.
 
سوال‌های مذکور درباره معایب و مزایای مدارس شبانه روزی کودکان بومی و نرخ بالای بیکاری در میان افراد بومی بود.
 
از سوی دیگر انتشار مقاله‌ای با محتوای تبعیض نژادی و ضد بومیان کانادا توسط مشاور برنامه درسی انتقاد سراسری را برانگیخت.
 
این مقاله ضمن انتقاد از اطلاق عنوان نسل کُشی به موضوع قتل کودکان در مدارس شبانه روزی کودکان بومی کانادا ادعا کرد، «تصاویر به جا مانده از کودکان در مدارس نشان می‌دهد آن‌ها شاد و سرحال بودند.»
 
کشف ۲۱۵ قبر بدون علامت مربوط به کودکان بومی در محوطه مدرسه شبانه روزی «کملوپس» در استان «بریتیش کلمبیا» در هفته‌های اخیر سبب برانگیخته شدن موجی از اعتراض‌های بومیان شده است.
در حالی که کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا شمار کودکان بومی درگذشته در مدارس مذکور را ۴ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرد، برآورد‌های اخیر نشان می‌دهد آمار واقعی به مراتب بالاتر است.
 
این کمیسیون در گزارش سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که کودکان بومی در حال تحصیل در این مدارس، از نظر جسمی، عاطفی و جنسی مورد آزار قرار گرفته و به تعداد نامتناسبی جان خود را از دست دادند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *