وبسایت شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و بانک‌های استرالیا از دسترس خارج شدند

11:52 - 27 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۶۴۰
وبسایت‌های شرکت‌های بزرگ هواپیمایی آمریکا و نیز برخی بانک‌های بزرگ استرالیا با مشکل مواجه و از دسترس خارج شده اند.

-  وبسایت شرکت های بزرگ هواپیمایی آمریکا مانند «امریکن ایرلاین»، «ساوث وست ایرلاین»، «یونایتد ایرلاین» و «دلتا ایرلاین» صبح روز پنجشنبه، ۲۷ خرداد، از دسترس خارج شدند.

«دانلودیتکتور»، به عنوان یک وبسایت ناظر بر فعالیت وبسایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی، ضمن اعلام این خبر افزود که هزاران کاربر بروز این مشکل را برای وبسایت ساوث وست ایرلاین گزارش داده اند و ۴۰۰ کاربر نیز بروز مشکل مشابهی برای وبسایت شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاین را گزارش داده اند؛ برای ۲ ایرلاین دیگر نیز ۳۰۰ گزارش مبنی بر از دسترس خارج شدن وبسایت ها، از سوی کاربران اعلام شده است.

ساوث وست ایرلاین پس از بروز مشکل برای وبسایت خود، در روز چهارشنبه ۳۰۰ پرواز را لغو و ۵۰۰ پرواز را با تاخیر انجام داده است.

در همین حال مشتریان چندین بانک بزرگ استرالیایی نیز گزارش داده اند که قادر به ورود به اپلیکیشن‌ها و وبسایت این بانک‌ها نیستند.

بانک‌های «سنت جورج،‌ ای ان زد و کامن ولث» از جمله این بانک‌ها هستند که وبسایت و اپلیکیشن‌های آن‌ها از دسترس خارج شده است.

مقامات آمریکا و استرالیا تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده اند.

این مشکل در حالی روی می‌دهد که طی بیش از یک سال اخیر حملات سایبری گسترده‌ای به خصوص نهاد‌های دولتی و فدرال را در آمریکا و بسیاری از کشور‌های دیگر را هدف قرار داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *