انتخاب سرمربی تیم ملی باز هم سوژه می‌شود؛ دعوا در رینگ کی‌روش و برانکو؟

11:00 - 27 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۶۲۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال به پایان رسیده و باید دید قرارداد این مربی تمدید می‌شود یا خیر.

- تیم ملی فوتبال ایران در مرحله برگشت دور اول رقابت‌های انتخاب جام جهانی با ۴ پیروزی متوالی جوار حضور در دور دوم این رقابت‌ها را به دست آورد. دراگان اسکوچیچ که پس از ماجرای عجیب فسخ قرارداد ویلموتس سرمربی تیم ملی شد از همان ابتدای کارش منتقدان زیادی را علیه خود می‌دید. این منتقدان اعتقاد دارند فردی باید سرمربی تیم ملی فوتبال شود که حداقل در حد و اندازه‌های کی‌روش باشد؛ نه مربی که تا همین ۲، ۳ سال پبش در دسته یک ایران مربیگری می‌کرد.

این انتقاد‌ها باعث شده بود حتی تردید‌هایی هم در خصوص اینکه تیم ملی نتواند با اسکوچیچ عملکرد موفق‌آمیزی در بحرین داشته باشد مطرح شود؛ اما این تیم توانست قاطعانه و یا ۴ پیروزی پیاپی راهی مرحله دوم انتخابی جام جهانی شود. در مرحله دوم این رقابت‌ها کار به مراتب سخت‌تر از دور اول خواهد بود. تیم ملی باید با تیم‌های قدرتمندی همچون کره جنوبی، عربستان، استرالیا، امارات و حتی عراق رودررو شود. به همین خاطر باید از همین حالا به فکر موفقیت در این مرحله بود.

قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال تا پایان رقابت‌های تیم ملی در بحرین اعتبار داشت و در حال حاضر او سرمربی تیم ملی نیست. پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه این مربی عملکرد موفق‌آمیزی در مرحله اول انتخابی جام جهانی داشت قراردادش تمدید شود؛ اما صحبت‌های روز گذشته رئیس فدراسیون فوتبال تردید‌هایی را در این خصوص به وجود‌ آورد.

عزیزی خادم عنوان کرد که برای تمدید قرارداد اسکوچیچ یا عقد قرارداد با یک مربی جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید تصمیم‌گیری کند. همین اظهارنظر باعث شد برخی اینطور برداشت کنند که فدراسیون فوتبال به دنبال یک مربی نامدارتر از اسکوچیچ است؛ از طرف دیگر حمایت بازیکنان تیم ملی از سرمربی کروات می‌تواند معادلات را به سود این مربی رقم بزند.

در طول سال‌های گذشته انتخاب سرمربی تیم ملی چالشی بزرگ برای فوتبال ایران بود؛ به خصوص پس از رفتن کی‌روش از ایران این موضوع به یک اختلاف نظر مهم میان اهالی فوتبال تبدیل شد و برخی نگاه‌های رنگی هم در این موضوع دخیل بودند. این اختلاف‌نظر‌ها همچنان هم ادامه دارد و حتی شاید در طی روز‌های آینده اسامی مربیانی همچون برانکو هم برای سرمربیگری تیم ملی مطرح شود؛ اتفاقی که می‌تواند باعث شود حامیان کی‌روش رودرروی فدراسیون فوتبال قرار بگیرند.

سوای همه این اتفاقات، عزیزی خادم باید هر چه زودتر تکلیف سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را مشخص کند و این تعیین تکلیف باید با دقت و وسواس زیادی انجام شود. فدراسیون فوتبال با بدهی‌های مالی زیادی روبرو است و به همین خاطر نمی‌توان انتظار داشت حداقل در مسابقات انتخابی جام جهانی به دنبال مربی تراز اول باشد؛ به همین خاطر شاید معقولانه‌ترین تصمیم، تمدید قرارداد اسکوچیچ حداقل تا پایان این رقابت‌ها خواهد بود.

باید امیدوار بود این بار پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی آنقدر طولانی نشود که همه فوتبال ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد. همین الان هم فوتبال ایران تحت تاثیر حواشی مختلف قرار دارد و سرنوشت نیمکت تیم ملی می‌تواند این حواشی را صدچندان کند.

 

نوشته از آرش عبدی

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *