رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاندمی کرونا در آمریکا؛ قربانیان فراتر از ۳ جنگ

0:45 - 27 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۵۰۲
قربانیان کرونا در آمریکا از مجموع قربانیان ۳ جنگ این کشور فراتر رفته است.

- از زمان آغاز همه گیری کرونا در آمریکا تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادهاند.

دانشگاه «جانز هاپکینز»، اعلام کرد که شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته و با عبور شمار قربانیان از رقم ۶۰۰ هزار نفر، مراسم یادبودی در آمریکا برگزار شد.

«یاهو نیوز» در گزارشی به این موضوع اشاره کرده و می‌نویسد «بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۶۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‎اند؛ این رقم بسیار بالایی است و بیشتر از مجموع سربازان آمریکایی است که در طول جنگ ویتنام، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، کشته شده‎اند.»

برآورد‌های انجام شده از سوی «آسوشیتدپرس»، نشان می‌دهد «این رقم فراتر از جمعیت بالتیمور و یا میلواکی در آمریکا و معادل آمریکایی‌هایی است که در سال ۲۰۱۹ بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست داده اند.» (سرطان یکی از عوامل اصلی مرگ در آمریکا به شمار می‌رود.)

در حال حاضر شمار قربانیان کرونا در جهان بیش از ۳.۸ میلیون نفر است و آمریکا حدود ۱۵ درصد از این رقم را به خود اختصاص داده است.

با آغاز روند واکسیناسیون در آمریکا از چند ماه قبل، رسیدن شمار قربانیان از ۵۰۰ هزار به ۶۰۰ هزار نفر حدود ۴ ماه به طول انجامید و این در حالی است که شمار قربانیان کرونا در آمریکا طی کمتر از ۳۰ روز از ۴۰۰ هزار نفر به ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

همزمان با ادامه واکسیناسیون در آمریکا، بسیاری از ایالت‌ها اقدام به برداشتن محدودیت‌ها و لغو زدن ماسک کردند، اما با این وجود بسیاری از مردم آمریکا درباره دریافت ویروس کرونا تمایلی از خود نشان نداده‎اند.

بیش از ۱۵ ماه از زمان نخستین مرگ بر اثر کرونا در آمریکا می‌گذرد و اکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر قربانی این ویروس در آمریکا شده‎اند.

در طول فصل زمستان ماهانه ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

اگرچه واکسیناسیون شمار قربانیان روزانه کرونا را در آمریکا از ۳ هزار نفر در ماه ژانویه به ۳۷۵ نفر در حال حاضر رسانده، اما همچنان آمریکا بیشترین شمار قربانیان کرونا را در میان کشور‌های جهان به خود اختصاص داده و کشور‌های برزیل، هند و مکزیک در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *