رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وعده سازمان امور مالیاتی برای تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی/ رایزنی‌ فراکسیون تولید و فضای کسب‌وکار مجلس جواب داد

11:56 - 25 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۰۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس فراکسیون تولید و فضای کسب‌وکار مجلس شورای اسلامی گفت: به صورت رسمی از سازمان امور مالیاتی خواسته‌ایم که نسبت به مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی تجدید نظر کند و آقای پارسا وعده دادند که مذاکرات لازم برای تمدید مهلت را در داخل دولت انجام بدهند.
سید احسان خاندوزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ضرورت تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی، گفت: اقتصاد ایران در سال ۹۹ یکی ازسال‌های سخت به لحاظ رکورد تورمی را تجربه کرد و متأسفانه با توجه به این که انتظار می‌رفت که به فعالان اقتصادی کمک ویژه‌ای شود اما عملکرد دولت نشان می‌دهد که شاخص‌های قابل قبولی در زمینه کمک به اقتصاد و این فعالان در شرایط کرونایی نداریم.
 
نماینده «تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس»، افزود: در مقایسه با بسیاری از کشورها که گاهی مواقع تا ۵ درصد GDP خود را برای کمک‌های کرونایی اختصاص داده‌اند میزان کمکی که در بودجه سنواتی دولت برای کاهش مشکلات کسب و کار متأثر از کرونا اختصاص پیدا کرده رقم بسیار ناچیزی است.
 
وی اظهار کرد: مراجعات بسیاری از فعالان اقتصادی به مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که حاکی از عدم تخصیص منابع وعده داده شده توسط دولت برای کمک به کسب و کارهای متأثر از کروناست.
 
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: حداقل اقدامی که می‌شود در این زمینه انجام داد این است که به جهت مهلت‌های قانونی پرداخت مالیات و حق بیمه سهم کارفرما مهلت لازم در اختیار این فعالان قرار بگیرد تا بتواند در زمان بیشتری حقوق دولت و سازمان امور مالیاتی را پرداخت کند.

خاندوزی افزود: اما متأسفانه در سال ۱۴۰۰ هیچ مهلتی برای این موارد در نظر گرفته نشد و کسب و کار‌ها مکلف شدند که تا آخر خردادماه سال جاری فرایند تسلیم اظهارنامه خود را به پایان برسانند و این در حالی است که اصل ابلاغیه‌ سازمان امور مالیاتی برای پایان خردادماه در همین ماه به فعالان اقتصادی ابلاغ شد که به لحاظ مجموعه تدابیر لازم برای شرایط ثبات اقتصادی و افزایش رضایتمندی حتماً این تصمیم غلطی است که با یک اعلام دیرهنگام حجم زیادی از فعالان اقتصادی که انتظار داشته اند که حداقل مثل سال گذشته مهلت بیشتری داشته باشند را در تنگنای زمانی قرار دهیم. 

وی افزود: با توجه به شرایطی که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر هم هستیم حجمی از نارضایتی را در حوزه کسب و کار‌های خرد و متوسط ایجاد کرده است. که این حتماً سیاست خردمندانه‌ای نیست.
 
رئیس فراکسیون تولید و فضای کسب‌وکار مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان «فراکسیون تولید و فضای کسب و کار» در مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی از سازمان امور مالیاتی خواسته‌ایم که نسبت به این مهلت تجدید نظر کند و آقای پارسا «رئیس سازمان امور مالیاتی کشور» هم وعده دادند که مذاکرات لازم برای تمدید مهلت را در داخل دولت انجام بدهند و امیدواریم که به زودی در طی همین روزهای پیش رو شاهد تمدید این مهلت و افزایش زمان در اختیار فعالان اقتصادی باشیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *