۶۰۰ هزار تلفات کرونایی و تبعیض نژادی ادامه دار در آمریکا

0:45 - 29 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۰۹۲
گزارش‎ها نشان می‎دهند که سیاه پوستان و لاتین تبار‌ها در آمریکا دسترسی کمتری به مراقبت‌های پزشکی دارند و از نظر سلامتی ضعیف‌تر هستند.

- آمار ۶۰۰ هزار تلفات کرونایی آمریکا، همانطور که توسط دانشگاه جانز هاپکینز منتشر شده است، بیشتر از جمعیت شهر بالتیمور و یا میلواکی، است.

به گزارش «ای بی سی نیوز»، آمار مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کووید-۱۹ در آمریکا تقریباً برابر با تعداد آمریکایی‌هایی است که در سال ۲۰۱۹ بر اثر سرطان جان خود را از دست داده اند.

 خبر بد برای آمریکایی‌ها این موضوع است که گمان می‌رود که تلفات واقعی ناشی از کووید-۱۹ به طور قابل توجهی بیش از آمار اعلام شده است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، اخیرا در جریان سفر خود به اروپا، این موضوع را تایید کرد و گفت «در حالی که موارد جدید ابتلا و مرگ و میر در این کشور کاهش یافته، اما هنوز هم تعداد زیادی از مردم جان خود را از دست می‌دهند و اکنون زمان آن نیست که مراقب‌های بهداشتی خودمان را کنار بگذاریم.»

یکی از موضوعاتی که شیوع ویروس کرونا در آمریکا ثابت کرد این موضوع است که شکاف‌ها و نا عدالتی‌هایی در این کشور وجود دارد.

در نخستین موج از مرگ و میر‌های کرونایی در آمریکا، در آوریل سال ۲۰۲۰، سیاه  پوستان بیشترین ضربه را خوردند و در حالی که ویروس در شهر‌های شمال شرقی مانند دیترویت و نیواورلئان در میان سیاه پوستان شایع شد، این افراد را با سرعتی بالاتر از سایر گروه‌های قومی یا نژادی تحت تاثیر قرار می‌داد.

در تابستان سال گذشته، در طی موج دوم، لاتین تبار‌ها بیشترین آسیب را دیدند و در مقایسه با دیگر گروه‌های قومی و نژادی مرگ و میر بیشتری را تجربه کردند.

به طور کلی، سیاهپوستان و لاتین تبار‌ها دسترسی کمتری به مراقبت‌های پزشکی دارند و از نظر سلامتی ضعیف‌تر هستند.

بر اساس آمارها، میانگین ابتلا به دیابت و فشار خون بالا در میان این افراد بیشتر از سفیدپوستان است.

این اقوام و نژاد‌ها همچنین به احتمال زیاد بیشتر در مشاغل ضروری مشغول کار هستند، کمتر از سفیدپوستان موقعیت کار کردن از داخل خانه را دارند و بیشتر در خانه‌های شلوغ زندگی می‌کنند؛ بنابراین، این افراد بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

بر اساس آمارها، ۱۵ درصد از مرگ و میر‌های کرونایی مربوط به سیاه پوستان و ۱۹ درصد مربوط به لاتین تبار‌هاست.

این در حالی است که سیاه پوستان فقط ۱۲ درصد و لاتین تبار‌ها ۱۸ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *