تنها راه بازگشت اسکوچیچ به ایران

14:43 - 24 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۲۸۰۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرنوشت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، به نتیجه بازی عراق و ایران گره خورده است.

دراگان اسکوچیچ از ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت و جانشین ویلموتس بلژیکی شد. وی در حالی به نیمکت تیم ملی رسید که انتقادات زیادی به کارنامه کاری‌اش وارد شد.

کارنامه اسکوچیچ را در فوتبال ایران پیش از هدایت تیم ملی فوتبال می‌خوانید:

تنها راه بازگشت اسکوچیچ به ایران

باوجود همه انتقادات، سرمربی کروات با پیروزی در ۷ دیدار ابتدایی خود موفق به کسب رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در تیم ملی فوتبال شده و رکورد تاریخی اوفارل را کسب کرده است. اوفارل مربی صاحب نام بریتانیایی (ایرلندی) در نیمه دهه ۱۹۷۰ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود و همراه با تیم ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران عنوان قهرمانی را کسب کرد و پس از آن از ایران رفت.

اسکوچیچ به خوبی می‌داند به واسطه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال جایگاه مستحکمی ندارد و تمام رکوردها با شکست مقابل عراق فراموش می‌شود. نباید فراموش کرد که بعد خروج ویلموتس از ایران و حواشی آن، انتخاب اسکوچیچ به عنوان نسخه موقتی بود تا مسئولان در زمان مناسب تصمیم قطعی بگیرند. با اینکه مسئولان فدراسیون هیچ واکنش یا مطلبی علیه سرمربی تیم ملی نداشته‌اند، اما نظر اصلی آنان بعد از چالش ۴ گانه خرداد ماه تیم ملی مشخص خواهد شد.

با این اوصاف اسکوچیچ در بازی مقابل عراق محکوم به پیروزی است. سرمربی ۵۲ ساله تیم ملی باید دست به کاری بزند که کارلوس کی‌روش و ویلموتس با کارنامه و حقوقی بالاتر از انجام آن عاجز بودند. گرمای منامه، چمن ورزشگاه المحرق و انگیزه بازیکنان عراقی بزرگترین موانع اسکوچیچ هستند. بنابر حکم نانوشته به نظر می‌رسد در صورت شکست مقابل عراق، سرمربی کروات حتی به ایران بازنگردد. در غیر این صورت همانند یک قهرمان، بازگشت قهرمانانه‌ای خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *