توجه به توسعه زیرساختها، یکی از سیاست های اصلی وزارت ارشاد است

19:50 - 13 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۲۵۶
خبرگزاری میزان - معاون توسعه مدیریت و منابع در نشست با کارکنان فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: یکی از سیاست های ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به توسعه زیرساختها می باشد که آموزش از مهم ترین آنهاست،کودکان و نوجوانان امروز اگر به شیوه صحیح آموزش ببینند نخبگان فردا و سرمایه ملی خواهند بود.
به ،معاون توسعه مدیریت و منابع ضمن اشاره به نظم و ترتیب موجود در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان که در روز گذشته افتتاح کرده بود، گفت: کیفیت و نظم حاکم بر این نمایشگاه ، نشانگر زحمات همکاران دلسوز در استان و مدیریت صحیح و بهره گیری از تجارب افراد فرهیخته است .  
 
معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به 16 سفر استانی در سال 93 و دستاوردهای سفر گفت: با تحلیل مسایل استانها دریافتیم که درصد بالایی از مسایل و مشکلات استانها، مشترک است. بخشی از مشکلات استانها به سبک مدیریت و تمرکز مسوولیت ها در وزارتخانه طی سالهای گذشته باز می گردد و برخی از مسایل مرتبط با درون استانها است.
 
کاراندیش همچنین گفت: عدم بازنگری تشکیلات وزارتخانه ، افزایش بی رویه نیروی انسانی، کم توجهی به بودجه استانها، صرف هزینه های گزاف برای برگزاری نمایشگاه ها از سایر مشکلات موجود در وزارتخانه بود که ضمن تغییر رویه ها و واگذاری بسیاری از وظایف به استانها،  با حمایت وزیر محترم از سال گذشته منابع را مدیریت کردیم و 20 درصد از اعتبارات را با ارایه برنامه به  استانها سوق دادیم. در سال جاری نیز این شیوه تداوم خواهد داشت.  
 
وی در ادامه افزود: به منظور مدیریت صحیح منابع در استانها، لازم است وظایف و برنامه ها طبقه بندی شود  تا اعتبارات دریافتی به امور مهم، زیرساختی و حمایت از آثار ارزشمند تخصیص یابد.  
 
کاراندیش همچنین بر  تداوم سیاست حمایت از آثار فاخر  و حمایت از هنرمندانی که بیماری خاص دارند  تاکید کرد و به سوالات کارکنان در زمینه های مختلف اداری، مالی و رفاهی پاسخ داد.  
 
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین  ارزانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان نیز در خصوص ظرفیت های فرهنگی هنری استان اصفهان و اقدامات انجام شده در این اداره و برنامه های آینده توضیحات کاملی ارایه نمود و از توجه ویژه معاون توسعه مدیریت و منابع به مسایل استانها قدردانی نمود.
 
در این جلسه مدیران کل برنامه و بودجه و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند و مدیران و کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سوالاتی پیرامون مسایل اداری و مالی، دانشگاه علمی کاربردی، هنرستانهای هنری و بیمه تکمیلی مطرح کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *