شوک «اریکسن» به یورو؛ بی بی سی مجبور به عذرخواهی شد

12:42 - 23 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۲۴۵۶
پخش زنده روند درمان و احیای قلبی کریستین اریکسن، بازیکن تیم ملی فوتبال دانمارک در جریان بازی‌های یورو ۲۰۲۰، موج انتقاد‌ها را علیه بی بی سی به همراه داشت.

رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ از ۲ روز پیش آغاز شد و در دومین بازی از دومین روز این رقابت‎ها، تیم‌های دانمارک و فنلاند به مصاف یکدیگر رفتند که در لحظات پایانی نیمه نخست این دیدار، حادثه شوکه کننده‎ای روی داد.

در جریان این بازی، «کریستین اریکسن»، ستاره تیم ملی دانمارک به یکباره بیهوش شد و به روی زمین افتاد؛ در پی این حادثه، تیم پزشکی بلافاصله به زمین بازی وارد شد و روند احیای قلبی «اریکسن» را آغاز کردند.

به گزارش «اکسپرس»، شبکه بی بی سی صحنه‌های درمان اضطراری این ستاره تیم ملی دانمارک را به طور زنده پخش کرد.
این اقدام «بی بی سی» موج گسترده‎ای از انتقادات را در پی داشت.

«اکسپرس»، نوشت «بی بی سی به دلیل ادامه پخش لحظات درمان اریکسن و گرفتن تصاویری از همسر ناراحت وی، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.»

انتقاد‌ها از بی بی سی به دلیل این اقدام موجب شد تا این شبکه خبری بلافاصله با انتشار بیانیه‌ای عذرخواهی کند.

این بیانیه می‎گوید «پوشش درون ورزشگاه توسط یوفا به عنوان پوشش دهنده میزبان کنترل می‌شود و به محض اینکه مسابقه متوقف شد، ما بلافاصله پوشش خود را قطع کردیم.»

این عذرخواهی در حالی صورت می گیرد که اخیرا مصاحبه جنجالی «مارتین بشیر»، مجری «بی بی سی» با «دایانا»، عروس خانواده سلطنتی انگلیس در سال ۱۹۹۵، به مرکز بحث‌ها و انتقاد‌ها علیه این شبکه تبدیل شده و آن را تا مرز بروز تغییرات گسترده پیش برده است.

اقدام «بی بی سی»، در پوشاندن تخلف خبرنگارش در مصاحبه با «دایانا» از طریق جعل مدارک برای مصاحبه، به جنجالی در عرصه رسانه‌ای انگلیس تبدیل شد.
 
پس از افشاگری تحقیق مستقل در مورد خبرنگار سابق «بی بی سی» در مورد جعل اسناد برای تامین داده‌های مصاحبه، علاوه بر عذرخواهی رسمی «بی بی سی»، «مارتین بشیر» ناچار به عذرخواهی شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *