رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قتل خانواده مسلمان؛ بدترین حمله علیه مسلمانان کانادا از سال ۲۰۱۷

10:27 - 24 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۰۹۷
الجزیره در گزارشی می‎گوید که جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در کانادا افزایش یافته است.

- پلیس استان انتاریوی کانادا اخیرا اعلام کرد که یک راننده به صورت عمدی یک خانواده را به دلیل مسلمان بودن مورد حمله قرار داده و ۴ نفر را کشته و یک پسر ۹ ساله را به دلیل اقدامی که از آن به عنوان اقدام ناشی از نفرت و اسلام هراسی یاد می‌شود، به شدت زخمی کرده است.

به گزارش «الجزیره»، این حمله بدترین حمله علیه مسلمانان کانادا از زمان کشته شدن ۶ نفر از اعضای مسجد شهر «کِبِک» در سال ۲۰۱۷ توسط یک نفر بود.

شهردار شهر لندن ایالت اونتاریو، می‎گوید که این بدترین قتل جمعی بود که شهر او، که در ۲۰۰ کیلومتری جنوب غربی تورنتو واقع شده، به خود دیده است.

حمله اخیر در حالی صورت گرفت که نگرانی‌ها در مورد حملات اسلام هراسی در استان‌های سراسر کانادا افزایش یافته و درخواست‌های گسترده‌ای برای مقابله با نژادپرستی، خشونت‌های ناشی از نفرت و شیوع گروه‌های راست افراطی عنوان شده است.

آمار مربوط به کانادا در ماه مارس نشان می‌دهد که پلیس این کشور گزارش داده جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان افزایش یافته و به ۱۸۱ حادثه در سال ۲۰۱۹، آخرین سالی که داده‌ها در دسترس است، رسیده است.

این آمار نشان دهنده افزایش تعداد این نوع حوادث در مقایسه با سال قبلی با ۱۶۶ مورد است.

در ماه‌های اخیر همچنین زنان مسلمان در استان آلبرتا، در چندین مورد هدف آزار کلامی و جسمی قرار گرفتند.

این گزارش در بخش دیگری نوشت «جوامع مسلمان در کانادا نیز هنوز از تیراندازی جمعی ژانویه ۲۰۱۷ در مسجدی در شهر «کبک» که به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن چندین نفر دیگر منجر شد، در غم و اندوه هستند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *