انتخابات؛ بهترین راه تصمیم‌گیری‌های جمعی و سرنوشت‌ساز جامعه

10:50 - 18 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۰۱۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه انتخابات بهترین راه تصمیم‌گیری‌های جمعی و سرنوشت‌ساز جامعه است، گفت: دانشجویان مواظب جهت‌دهی رسانه در دور کردن مردم و ملت از منافع خودشان و ایجاد یاس نا امیدی، باشند.
- بنا به اعلام روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری در جمع فرماندهان، اساتید و دانشجویان با اشاره به موضوع سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه انسان تنها موجودی است که از اراده و اختیار کامل نسبت به سایر موجودات برخوردار است، گفت: داشتن قدرت انتخاب و اختیار همواره دو نیروی متضاد درونی انسان است که در انتخاب آن‌ها مختار است.

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری با اشاره به اینکه وضعیت هر شخص و یا هر ملتی در لحظه حال، حاصل برآیند تصمیمات و انتخاب‌های گذشته، و در آینده حاصل برآیند تصمیمات و انتخاب‌های لحظه حال آن‌ها خواهد بود، تصریح کرد: انتخابات در هر کشور یکی از تصمیمات اساسی و کلیدی است که در تعیین سرنوشت آن کشور و ملت نقش بسیار مهم و سرنوشت سازی را ایفا می‌کند.

وی افزود: گرایش به بدی، رفتن به سمت شقاوت و انحراف و گرایش به نیکی یعنی رشد و تعالی و رسیدن به کمال است و این همان چیزی است که به انسان مقام بالا و ارزشمندی را عطا می‌کند و اینجاست که خداوند به آفرینش چنین موجودی به خود آفرین می‌گوید.
 
انتخابات مبتنی بر رأی مردم یکی از آموزه‌های اسلامی و حقوق اجتماعی
رودباری گفت: انتخابات و روند گزینش حاکم مبتنی بر رأی مردم یکی از آموزه‌های اسلامی و حقوق اجتماعی است و از دیر باز همراه با باور‌های اصیل فرهنگ اسلامی عجین بوده که بهترین راه تصمیم‌گیری‌های جمعی در امور مهم و سرنوشت‌سازِ جامعه است.

وی با بیان اینکه مقدرات هر فرد، اجتماع، جامعه و ملت به دلیل داشتن این قدرت انتخاب به دست خودشان رقم می‌خورد، افزود: خداوند متعال در سوره رعد آیه ۱۱ می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ لا یغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا ما بِأَنْفُسِهِم» همانا خداوند حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند" یعنی مردم ملت با انتخاب‌های خودشان سرنوشتان تعین می‌شود.

رودباری با اشاره به تعبیر امیر مؤمنان علی (ع) وجود پاداش و تنبیه الهی، دلیل بر اختیار و انتخاب انسان است، تصریح کرد: شرکت و یا عدم شرکت مردم در انتخابات به منظور انتخاب فرد اصلح یک حق طبیعی و قانونی است و تأثیر مثبت و منفی بسیار زیادی در سرنوشت ملت خواهد داشت که آنر را اوجب واجبات دانسته اند.

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری  اظهار داشت: در شرایط فعلی دانشجویان و جوانان عزیز ما باید با توجه به هجمه بسیار بالای رسانه‌ها، نسبت به افزایش درک سواد رسانه‌ای خود تلاش دوچندان داشته باشند.

برچسب ها: ارتش انتخابات1400

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *