رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گوشی‌های هوشمند، پیام‌های هوشمند، مخاطبان باهوش

16:30 - 17 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۹۱۴
تمام پیام‌ها با اهداف مشخصی تولید و منتشر می‌شوند و شناسایی هدف پیام‌ها می‌تواند در عین سادگی بسیار پیچیده باشد و باید در مواجهه با آن‌ها هوشمندانه عمل کرد.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: تمام پیام‌ها از هر نوع و در هر بستری با هدف یا اهداف مشخصی تولید و منتشر می‌شوند. هدف ممکن است کاملاً شخصی باشد مثل پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی صرفاً با هدف جلب‌توجه تولید می‌شوند. ممکن است با اهداف بزرگ‌تری مانند انجام کار‌های فرهنگی یا اطلاع‌رسانی به جامعه تولید شوند. شناسایی هدف یا اهداف تولید یک پیام می‌تواند در عین سادگی بسیار پیچیده باشد.

به‌عنوان مثال استفاده از مواد غذایی تازه برای حفظ سلامتی بهتر است و استفاده از مواد غذایی آماده و کنسروی چندان توصیه نمی‌شود. انتشار خبری مبنی بر ابتلا به سرطان بر اثر مصرف کنسرو‌های مواد غذایی را در نظر بگیرید.

اگر این خبر با تصویر یک برند تجاری شناخته شده باشد آیا به نظرتان هدف از این خبر صرفاً آگاهی دادن به مخاطب است یا ضربه زدن به یک برند تجاری مشخص که تصویرش به محتوای خبر اضافه شده؟ همواره در مواجهه با پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود این سؤال را از خودتان بپرسید که: این پیام با چه هدفی تولید شده است؟ این نکته مهم است که در مواجهه با پیام‌های رسانه‌ای به‌صورت هوشمندانه تلاش کنیم تا با توجه به تولیدکننده پیام، محتوای پیام، زمان و بستر انتشار و مخاطبی که پیام برای او تولید شده هدف از تولید پیام را مشخص کنیم و نسبت به هر پیام واکنش مناسبی داشته باشیم.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3121583_729.mp4']
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *