به بهانه بازی تیم ملی ایران با بحرین/ جانفشانی شهریار با طحال پاره + فیلم

15:04 - 17 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۸۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم ملی فوتبال ایران در ششمین دیدار خود در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، امروز (دوشنبه) به مصاف بحرین می‌رود.

- تیم ملی فوتبال ایران در ادامه دیدهارهای خود در دور برگشت مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، امشب (دوشنبه) در منامه به مصاف تیم ملی بحرین می‌رود، اما دیدارهای این دو تیم همواره با حواشی زیادی روبرو بوده و حاشیه‌سازی بحرینی‌ها در کنار ضد فوتبالی که اکثراً در مصاف با ایران ارائه می‌دهند، نگرانی‌های فوتبال دوستان ایرانی از عدم موفقیت در این بازی را دوچندا می‌کند.

یکی از به یاد ماندنی‌ترین دیدارهای ایران و بحرین به بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما بازمی‌گردد که این بازی با نتیجه بدون گل به اتمام رسید، اما آن چه که یاد این بازی را در ذهن ایرانی‌‎ها زنده نگه می‌دارد جانفشانی علی دایی بود. در فاصله ۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی، سنگربان بحرین برای دفع توپ و مهار علی دایی به هوا بلند شد و با حرکتی ناجوانمردانه به شکم مهاجم تیم ملی لگدی خصمانه زد.

علی دایی با وجود این مصدومیت شدید با غیرتی مثال زدنی تا پایان بازی در زمین باقی ماند، اما پس از سوت داروی بازی، سریعا وی را به بیمارستان منتقل کردند و سپس مشخص شد که سنگربان بحرینی با حرکتی خشن و غیرورزشی طحال علی دایی را پاره کرده است و دایی به دلیل این آسیب دیدگی چند ماه از میادین دور ماند.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3121470_510.mp4']

 

دایی بعدها در مصاحبه‌ای اظهار داشت: فقط ۲۰ دقیقه از بازی مانده بود که این اتفاق رخ داد و تعویض‌هایمان تمام شده بود و در آن لحظات تصمیم به ادامه بازی گرفتم اما آن ۲۰ دقیقه برایم به اندازه ۲۰۰ سال طول کشید.

تیم ملی فوتبال ایران امروز (دوشنبه) در حساس‌ترین بازی خود از ساعت ۲۱ امشب به مصاف بحرین می‌رود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *