کُپی‌برداری مربیان ایران از فرگوسن برای فرار از پاسخ‌گویی به افکار عمومی

18:14 - 28 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۷۶۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بسیاری از اهالی فوتبال ایران بی آنکه بدانند بخشی از فلسفه کاری فرگوسن را بدون کم و کاست کپی می‌کنند.

- الکس فرگوسن به مدت ۲۵ سال هدایت تیم منچستریونایتد را عهده‌دار بود. وی در مدت سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ میلادی کارلوس کی‌روش را به عنوان مربی و دستیار خود در جمع شیاطین سرخ پذیرفت.

فرگوسن در کتاب زندگی‌نامه‌اش بار‌ها از اعتمادش به سبک و سختگیری دستیار پرتغالی‌اش در تمرینات منچستر صحبت کرده است. در یکی از بخش‌های همان کتاب در خصوص پاسخ به سوال خبرنگاران و طفره رفتن از نتایج گذشته و آتی همچنین کاهش انتظارات، با این جملات به صحبت می‌کرد: «ما گام به گام و بازی به بازی پیش می‌رویم. فعلاً تمرکزمان روی همین بازی است.»

در همین راستا کارلوس کی‌روش که از مکتب مربی سابق منچستر الهام گرفته و پرورش یافته فرگوسن است، به مدت ۸ سال سرمربی تیم ملی ایران بود. سرمربی سابق ایران، در آخرین روز‌های کاری‌اش زیر فشار شدید رسانه‌ها برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قرار داشت. او در بیشتر کنفرانس‌هایش از جملات فرگوسن بهره گرفت.

با اینکه کی‌روش مدت‌هاست از ایران خارج شده، اما بسیاری از مربیان و بازیکنان ایرانی تحت تاثیر این صحبت‌ها از همین جملات بهره می‌گیرند. بخشی از اهالی فوتبال، مطالعه دقیقی از فلسفه اصلی آن ندارند تنها به خاطر اینکه در رسانه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد از این جملات بهره می‌گیرند. این در حالی است که فلسفه کاری سرمربی سابق شیاطین سرخ، نکات بارز دیگری هم دارد، که تقلید از آن برای آماتورها، تازه واردان و مدعیان فوتبال حرفه‌ای غیر ممکن نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *