رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری چند نشست و همایش با محور پیشگیری از جرایم انتخاباتی به همت سازمان قضایی نیروهای مسلح

10:20 - 15 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۳۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در طول این هفته چند نشست و همایش استانی به همت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با موضوع پیشگیری از جرایم انتخاباتی برگزار شد.
- جلسه هم اندیشی روسای بازرسی و قضایی یگان‌های نیرو‌های مسلح استان به میزبانی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی برگزار شد.

در این جلسه، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو با نگاه به آیات قرآن اظهار داشت: در کنار آیه وأعدوا لهم ما استطعتم من قوه که نیرو‌های مسلح را دعوت می‌کند به توانمندسازی و کسب قدرت، قرآن در آیات دیگری از ورود به مسائلی که آن‌ها را دچار نزاع و درگیری می‌کند، منع کرده است و عرصه دخالت در امور سیاسی و انتخاباتی یکی از مصادیق بارز آن است.

محمدحسین محمدپور در ادامه، آموزش و آگاه‌سازی را از مصادیق مهم پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل برگزاری این جلسه آسیب شناسی دوره‌های آموزشی قبل همچنین هم اندیشی برای استفاده از روش‌های نوین آموزشی برای ارتقای دانش کارکنان نیرو‌های مسلح است.

در ادامه، دادستان نظامی استان خراسان جنوبی حضور در انتخابات را مظهر اراده سیاسی دانست و بیان داشت: منع دخالت نظامیان در انتخابات دلایل شرعی و عقلی دارد و حضور نیرو‌های مسلح له یا علیه یکی از کاندیدا‌ها تلقی بدی در ذهن مردم ایجاد می‌کند و می‌تواند خسارت جبران ناپذیری داشته باشد.

محمدعلی جلوه گر در ادامه بیان داشت: حرکت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به سمت آموزش‌های تخصصی است و می‌طلبد یگان‌ها در این خصوص همکاری لازم را با سازمان داشته باشند.

در ادامه کارشناس آموزش سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ضمن تشکر از نیرو‌های مسلح به خاطر برگزاری دوره‌های آگاه‌سازی از مسئولان قضایی و بازرسی درخواست کرد تا برای ارتقای آموزش‌ها نظرات خود را ارائه نمایند.

برگزاری همایش نقش نیرو‌های مسلح استان زنجان در برگزاری انتخابات
اولین همایش فصلی پیشگیری از وقوع جرم نیرو‌های مسلح استان زنجان در سال ۱۴۰۰ با موضوع نقش نیرو‌های مسلح در برگزاری انتخابات به میزبانی سپاه انصار المهدی (عج) برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان زنجان در این همایش بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی به بهترین و باشکوه‌ترین شکل ممکن تاکید کرد و از تمام فرماندهان نظامی و انتظامی استان خواست تا با جدیت تمام نسبت به آموزش نیرو‌های تحت امر درباره قوانین انتخابات تلاش نمایند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *