برگِ طلایی اسکوچیچ در گرمای منامه

17:22 - 14 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۲۴۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی در بازی هنگ‌کنگ شناختش از ملی‌پوشان را به خوبی نشان داد.

- تیم‌ ملی فوتبال ایران در حالی شب گذشته با نتیجه سه بر یک از سد هنگ‌کنگ گذشت که از ۳ گل تیم ملی، ۲ گل در نیمه دوم به ثمر رسید. یکی از نکات مثبت عملکرد اسکوچیچ در این بازی، تعویض‌های موفق وی بود.

*باز تعریف خط میانی با سامان و ترابی:

سرمربی تیم ملی با بازیخوانی درست جان تازه‌ای در کالبد تیمش دمید و موتور تیم ملی را روشن کرد. در همین راستا کادرفنی تیم ملی با تغییر قدوس و ترابی، نقش خط میانی تیم را باز تعریف کرد. از زمان حضور قدوس، کلاف سردرگمی میانه میدان از بین رفت و کمربند خط میانی محکم‌تر شد. ترابی هم، تکنیک و سرعت هجومی تیم را افزایش داد تا فشار بر روی مدافعان هنگ‌کنگی بیشتر شود. به ویژه که هوای گرم بحرین، توان رقیب ایران را در نیمه دوم کاهش داده بود. شانس خلق موقعیت ملی‌پوشان افزایش پیدا کرد.

*کریم، اسلحه پنهان اسکو:

در همین حال اسکوچیچ در دو بازی اخیر تیم ملی مقابل سوریه و هنگ کنگ نشان داده، از انصاری‌فرد شناخت مناسبی دارد. از آنجا که انصاری‌فرد شمع گلزنی بالایی دارد، وی را به عنوان اسلحه گلزنی پنهان خود در دقایق پایانی به کار می‌گیرد. تا اینجای کار انصاری‌فرد هم از دقایق حضورش بهترین بازده را داشته است. کاپیتان تیم ملی ۴ دقیقه بعد از ورودش موفق به گلزنی شد.

*دو ستاره پرتلاش تیم ملی:

میلاد محمدی و کاوه رضایی جزو بازیکنان باتجربه تیم ملی محسوب می‌شوند. این دو بازیکن که تجربه بازی در تیم ملی، لیگ اروپا و لیگ بلژیک را در کارنامه ثبت کرده‌اند، حضورشان در نیمه دوم هم برای حفظ آمادگی‌شان موثر بود و هم رقابت را در ترکیب تیم ملی افزایش داد.

محمدی در سمت چپ دفاع کمک زیادی به خط دفاعی تیم ملی انجام داد و در حملات هم به سرعت اضافه شد. کاوه رضایی هم هر چند روز گذشته موفق به گلزنی نشد، اما با انگیزه بالای خود فشار زیادی روی مدافعان هنگ‌کنگی وارد کرد. شاید اگر چمن مسابقه کیفیت بیشتری داشت، کاوه هم یکی از گلزنان تیم ملی لقب می‌گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *