وجود ۱۲ هزار ویروس و باکتری در حمل و نقل عمومی

13:45 - 14 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۲۳۸
تحقیقات جدید نشان می‌دهد هزاران ویروس و باکتری مرموز در حمل و نقل عمومی در سراسر جهان وجود دارد.
_ فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: دانشمندان دریافته‌اند که هزاران ویروس و باکتری ناشناخته در وسایل حمل و نقل عموی سراسر جهان وجود دارند.
 
محققان و داوطلبان حمل و نقل عمومی در ۶۰ شهر را تحت بررسی قرار دادند و درنهایت ۴ هزار و ۲۴  گونه شناخته شده از میکروب‌ها را پیدا کردند.
 
تقریباً در هر منطقه ۳۱ گونه باکتری یافت شده است؛ حدود ۴۵ درصد از میکروب‌ها، از جمله ۱۱۰۰۰ ویروس و ۷۰۰ باکتری با هیچ گونه شناخته شده‌ای مطابقت ندارند.
 
هر شهر دارای «اثر انگشت میکروبی»، ده‌ها باکتری است که تقریباً در همه نمونه‌ها یافت می‌شود؛ درست زمانی که تصور می‌شود بازگشت به مترو ایمن است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد هزاران ویروس و باکتری مرموز در حمل و نقل عمومی در سراسر جهان وجود دارد.
 
محققان ۳۱ گونه باکتری را یافتند که تقریباً در هر مکانی وجود دارد و  در واقع تشکیل یک «میکروبیوم اصلی شهری» را داده‌اند. بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، حدود ۹۰۰ داوطلب ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های اتوبوس را در ۶۰ شهر بررسی کردند تا میکروبیوم‌های شهری را نقشه برداری کنند.
 
این مطالعه با حمایت مالی کنسرسیوم تحقیقاتی MetaSUB، حدود ۹۰۰ دانشمند و داوطلب را مسئول بررسی مکان‌های مختلف در حمل و نقل عمومی از جمله نرده‌ها، صندلی‌ها و محل قرار گیری بلیط در ۶۰ شهر جهان از جمله نیویورک، پاریس، بالتیمور، بوگوتا و سئول کرد. در واقع این کنسرسیوم یک تلاش جهانی برای ردیابی میکروب‌ها است که توسط دانشکده علوم پزشکی ویل کرنل هدایت می‌شود.
 
نتایج این پژوهش در حالی منتشر شده است که از سیستم‌های حمل و نقل عمومی به طور گسترده‌ای طی همه گیری اجتناب شده است.
 
تجزیه و تحلیل محققان که در مجله «Cell» منتشر شده نشان داد که هر کلانشهر اثر انگشت میکروبی خود را دارد.  دیوید دانکو، میکروبیولوژیست دانشگاه کرنل  به نیویورک تایمز گفت: «ما چیزی که نگران آن باشیم نمی‌بینیم؛ ما نمی‌خواهیم مردم از این میکروب‌ها بترسند، زیرا این‌ها فقط بخشی از اکوسیستم هستند که ما به عنوان انسان در آن زندگی می‌کنیم».
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3118521_938.mp4']

برچسب ها: ویروس باکتری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *