بازدید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از مناطق زلزله زده شوقان

11:35 - 15 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۱۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی به صورت از پیش اعلام نشده از حوزه‌های قضایی گرمه و جاجرم و دو واحد تولیدی در این شهرستان‌ها و همچنین مناطق زلزله زده شوقان بازدید کرد.
- حجت الإسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جریان سفر به شهرستان های گرمه و جاجرم از دادگستری ها، دادسراهای عمومی و انقلاب و شوراهای حل اختلاف این دو شهرستان بازدید و مهمترین مشکلات قضایی مربوطه را مورد بررسی قرار داد.

گفت‌وگوی چهره به چهره با مدیران و کارکنان قضایی و اداری و اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همچنین چند نفر از مراجعین در این دو شهرستان از دیگر محورهای بازدید روز رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بود که در راستای پیگیری برخی موارد طرح شده، حسب مورد دستورات مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی و رئیس ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان در جریان دیدار و گفت‌وگوی چهره به چهره مدیرعامل کارخانه آلومینای ایران(جاجرم) بر حمایت تمام قد دستگاه قضایی از فرایند تولید،سرمایه گذاری، اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در این استان تأکید کرد.

تورج زارع، مدیر عامل کارخانه آلومینای ایران(جاجرم) نیز با اشاره به وجود مشکلاتی در ارتباط با عملکرد مدیریتی برخی دستگاه های اجرایی ، از نقش سازنده ، راهگشا و حمایت های راهبردی و مؤثر دستگاه قضایی استان خراسان شمالی از این مجموعه تقدیر و تصریح کرد: این حمایت ها به قدری جدی، مهم و تأثیرگذار بود که بعنوان یک نقطه عطف و پشتوانه ای بسیار قوی برای ما بود و در حقیقت به ما انگیزه و روحیه مضاعفی بخشید. ب

حجت الإسلام والمسلمین جعفری همچنین در ادامه این سفر از یک واحد تولید کننده گیاهان دارویی در شهرک صنعتی جاجرم نیز بازدید و طی گفت‌وگو با معموری، مدیر عامل این واحد تولیدی مهمترین مشکلات مبتلابه این مجموعه را بررسی کرد.

وی در ادامه طی تماس تلفنی با وحدت، مدیر شهرک های صنعتی استان خراسان شمالی از تداوم پیگیری ها و تلاش های دستگاه قضایی از طریق مجاری قانونی و دستگاه های ذیربط تا رفع مشکلات طرح شده و حصول نتیجه خبر داد.

جعفری گفت: در این خصوص پیگیری های جدی از طریق طرح موضوع در ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز انجام شده بود و اکنون در ادامه راه امیدواریم مشکلات یاد شده در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع شود.

معموری، مدیر شرکت کیمیا گستران راز طبیعت نیز از حضور میدانی مقام عالی استان خراسان شمالی و هیأت همراه در این مجموعه و پیگیری های بعمل آمده قدردانی و نقش دستگاه قضایی را در رونق اقتصادی و تقویت کار تولیدی بسیار مؤثر و سازنده ارزیابی کرد.

وی از تلاش های بعمل آمده توسط دستگاه قضایی در راستای رفع مشکلات مربوط به مجوزهای قانونی و تعدد مراکز تصمیم گیری در این خصوص تقدیر و خاطرنشان کرد: پیگیری های دستگاه قضایی در این حوزه تاکنون بسیار مؤثر و امید آفرین بوده و این نوع حمایت ها باعث شده تا ما به آینده کارمان در این مجموعه بسیار امیدوار باشیم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه از مناطق زلزله زده جوشقان، چشمه طبری و عمارت از توابع شهر شوقان نیز بازدید و ضمن همدردی با خانواده آسیب دیدگان این حادثه و بررسی و پیگیری مشکلات آنان با مسئولان اجرایی محلی و اعضاء شوراهای اسلامی و همچنین تعدادی از زلزله زدگان و اهالی بومی منطقه نیز دیدار و گفت‌وگو و ماهیت و ابعاد زمین لرزه و خسارت های وارده زیرساخت ها، بافت روستایی و مناطق مسکونی را مورد ارزیابی قرار داد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *