مهرعلیزاده: امروز با ضعف ساختاری و سوءمدیریت مواجه هستیم

19:44 - 12 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۹۱۴
محسن مهرعلیزاده گفت: این روز‌ها شاهد قطعی برق هستیم آیا این خنده‌دار نیست. در زمان جنگ تحمیلی این موضوع وجود داشت و البته توجیح منطقی داشت. اما امروز با ضعف ساختاری و سوءمدیریت مواجه هستیم در حالیکه کشور ما دارای منابع غنی و ظرفیت‌های فراوانی است.

- محسن مهرعلیزاده در برنامه تلویزیونی با مردم سخن گفت.

می‌خواهیم با هم مشکلات را بررسی و با هم‌اندیشی در حل آن‌ها با هم همکار باشیم. ارباب و رعیت مفهومی ندارد مهم این است که مردم بدانند چقدر در تعیین سرنوشت خودشان دخیل هستند.

همانطور که از نام جمهوریت مشخص است حکومت مردم بر مردم نمود مهمی دارد. همین است که وقتی مردم در فروردین ۵۸ پای صندوق آمدند به جمهوریت رأی دادند.

در تنظیم برنامه باید عقل و منطق حکمفرما باشد. در دولت هم نباید اینطور نیست که فقط دولت پای کار باشد و مردم تماشاگر باشند.

این روز‌ها شاهد قطعی برق هستیم آیا این خنده‌دار نیست. در زمان جنگ تحمیلی این موضوع وجود داشت و البته توجیح منطقی داشت. اما امروز با ضعف ساختاری و سوءمدیریت مواجه هستیم در حالیکه کشور ما دارای منابع غنی و ظرفیت‌های فراوانی است.

حجم سنگین نقدینگی باید از مسکن برداشته شود و به سمت صنعت سوق داده شود. امروز بیکاری بیداد می‌کند و با این گونه تمهیدات معضل بیکاری حل خواهد شد.

۷۰ درصد اقتصاد کشور در دست دولت و سازمان‌های شبه دولتی است. برای حل مشکل تولید خصوصی سازی مطرح شد. اما برخی سازمان‌ها وارد کار شدند و طرح خصوصی‌سازی به خصولتی تبدیل شد.

در زمان تحریم و نداری دلار، ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی می‎دهیم که بخشی از آن را می‎خورند و با بقیه‎اش سنگ قبر، سنجاق قفلی و صلوات‎شمار وارد می‎کنند. والله در تاریخ به ما می‎خندند. می‎گویند یا خائن بودید یا عقل نداشتید.

بعد از رییس‌جمهور شدنم همه بخش‌نامه‌های موجود را کنار می‌گذاریم. برای پیش بردن کار چند بخش‌نامه کافی است.

در سیاست خارجی هدف من توسعه محور است. هر آنچه هست باید در خدمت توسعه باشد. در طول دفاع مقدس مردانه ایستادم امروز نیز در برابر تحریم می‌ایستیم.

تجربه و پیشینه اقتصادی نشان می‌دهد امروز کشورمان به رییس‌جمهوری دلسوز و پاکدست و کاربلد نیاز داریم. من در مسایل مختلف برنامه دارم.

«دولت زندگی» نام دولت من است. دولت من دولت ضد دولت مرگ، زور، فشار و تحمیل عقیده است. اگر مردم عزیز به من اعتماد کنید و رای بدهید تحت عنوان دولت سوم آقای خاتمی همان وضعیت را بر می‌گردانیم منتها به روز خواهد بود.

نباید نگاه امنیتی به قومیت‌ها داشته باشیم. میانگین سنی دولت من ۴۵ سال خواهد بود. بیشتر جوانان را به کار خواهم گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *