رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لحاظ کردن امتیاز منفی برای قضاتی که آراء آن‌ها در دیوان، زیاد نقض شود

13:47 - 12 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۷۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دیوان عالی کشور نقض آراء محاکم در دیوان عالی کشور را موجب لحاظ شدن امتیاز منفی برای قضات رسیدگی کننده عنوان کرد و گفت: قضاتی که آراء آن‌ها در دیوان زیاد نقض شود، برایشان امتیاز منفی لحاظ می‎شود.
- حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در نشستی با مقامات قضایی استان چهارمحال و بختیاری یکی از وظایف مهم دستگاه قضا را صدور آراء متقن و مستدل عنوان کرد و گفت: خط مشی قوه قضاییه در دوره جدید حفظ کرامت انسانی شهروندان و رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها و نهایتاً صدور آراء متقن است.

وی با اشاره به ضرورت دیدار‌های مستقیم مسئولان حوزه‌های قضایی با مردم و پاسخگویی به مطالبات آن‌ها تصریح کرد: عملکرد ما نباید به گونه‌ای باشد که مردم از مراجعه به دادگستری ناامید شوند؛ حتی زمانی که کاری از دست ما ساخته نیست باید به مردم راهکار نشان دهیم و تا حد ممکن آن‌ها را راهنمایی و ارشاد کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: اگر هدفتان خدمت است این امر را به نحو مطلوب و با جلب رضایتمندی مردم انجام دهید، گاهی می‌توان تنها با یک پیام و یا تلفن کار مردم را انجام داد و از خرج تراشی و تحمیل هزینه به آن‌ها جلوگیری کرد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *