شورای راهبری و مهارت آموزی زندانیان در فارس تشکیل شد

18:00 - 12 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۷۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان فارس از تشکیل شورای راهبری و مهارت آموزی زندانیان در فارس خبر داد.
- پیرو تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور، شورای راهبری مهارت آموزی و مشاور شغلی زندانیان در شیراز با حضور اسحاق ابراهیمی، مدیر کل زندان‌های فارس، حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس، معاونان و کارشناسان دو مجموعه تشکیل شد.

اسحاق ابراهیمی در ابتدای این نشست گفت: هدف از تشکیل این شورا ایجاد زمینه‌های نیاز سنجی، برنامه ریزی، مهارت آموزی و مشاوره شغلی برای زندانیان با هدف توانمندسازی آنان جهت اشتغال پذیری در دوران محکومیت و برای ورود به بازار کار پس از پایان دوران محکومیت و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم بوده که هدف نهایی آن خودباوری، کسب روحیه استقلال و ایفای نقش موثر و مفید در سطح جامعه و خانواده توسط فرد زندانی است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان فارس در ادامه ضمن تبیین نقش افراد شورای راهبری و مهارت آموزی زندانیان بیان داشت: بررسی ظرفیت‌های اشتغال منطقه، نیاز سنجی دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای زندانیان متناسب با طرح‌های مطالعاتی از وظایف این شوراست.
 
ابراهیمی داد: همچنین ایجاد مجوز مراکز واجد شرایط در سطح استان فارس، بررسی و شناسایی ظرفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح زندان ها، تنظیم فرآیند‌ها و برنامه‌های مشاوره ای، آموزشی و نظارتی، ارزشیابی، نظارت و آسیب شناسی اقدامات و فعالیت‌های صورت پذیرفته و همکاری در جهت جذب منابع مالی و انسانی لازم از بخش‌های خصوصی و دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای بهبود و ارتقا کمی و کیفی حرفه آموزی در زندان‌ها از  دیگر وظایف این شوراست.

وی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس و نقش این آموزش‌ها در توانمندسازی زندانیان درخواست‌هایی را در جهت بهبود فرآیند مهارت آموزی به زندانیان مطرح کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *