رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعیین شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در ایلام

16:02 - 12 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۷۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام از تعیین شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه و در وقت فوق‌العاده خبر داد.

- چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان ایلام به ریاست علی دهقانی، رئیس کل دادگستری ایلام و با حضور اعضاء ستاد در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری استان ایلام برگزار شد.

دهقانی اظهار کرد: از همه اقشار مختلف مردم برای حضور در انتخابات دعوت می‌کنیم و لازم است هر کس در هر جایگاهی به تکلیف خود برای حضور در انتخابات و تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری عمل کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: همه سازمان ها، نهادها، مدیران و کسانی که در زمینه انتخابات نقش دارند باید به تکلیف خود به نحو موثر عمل کنند تا مشارکت حداکثری تحقق یاید.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون انتخابات، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان ها، ادارات دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌های انقلابی موظفند که حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند تا انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

دهقانی تاکید کرد: هر گونه جهت گیری و خروج از بی طرفی از سوی مجریان انتخابات منع قانونی دارد و باید در رفتار سازمانی مدیران به این نکته توجه ویژه شود و هر گونه شائبه جانب داری نباید وجود داشته باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام بر جایگاه ویژه و اهمیت وظایف سازمان بازرسی استان ایلام در نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مسئول در برگزاری انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: دستگاه قضایی استان ایلام با نظارت دقیق و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه مانع از سواستفاده از بیت‌المال و اموال عمومی له یا علیه هر یک از نامزد‌های انتخابات می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان ایلام افزود: در راستای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه برای رسیدگی تعیین شده است و به تخلفات و جرایم انتخاباتی البته با رویکرد پیشگیرانه و در وقت فوق‌العاده رسیدگی خواهد شد.

دهقانی در پایان بیان کرد: ارتکاب جرم و تخلف انتخاباتی توسط هر کسی و در هر جایگاهی صورت گیرد دستگاه قضایی با رعایت اصل بی طرفی و استقلال به آن رسیدگی خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *