آموزش حضوری در مناطق کم جمعیت و روستایی

7:41 - 12 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۵۲۳
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بر لزوم ایجاد ساز وکارهایی برای برگزاری آموزش حضوری در مناطق کم جمعیت سخن گفت.
احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد لزوم حرکت به سمت آموزش حضوری مدارس گفت: شیوه آموزش حضوری در مناطق کم جمعیت و روستایی که یک یا دو معلم وجود داشته باشد و تعداد دانش آموزان و پایه‌ها نیز کم باشد وجود دارد.

فلاحی با بیان این نکته که بازخورد‌های مثبتی در مورد شیوه آموزش حضوری در این مناطق وجود داشته است، گفت: معلمان دلسوز و پیگیر این مناطق و حتی خانواده ها نیز ترجیح می‌دهند به آموزش حضوری بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا بحال به شکلی جدی طرحی در این مورد و یا پیشنهاداتی در کمیسیون مطرح شده است یا نه گفت: در کمیسیون آموزش و با حضور وزیر این موضوع مطرح شده و ایشان هم مخالفتی با این امر ندارند، اما باید ازین فراتر رفت و به طرح جدی اندیشید.

وی همچنین در مورد برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطق کم جمعیت و روستایی گفت:اگرچه مخالفتی با این امر وجود ندارد، اما در این رابطه نیز تصمیم ستاد کرونا ارجحیت دارد از طرفی پیش از اجرایی کردن جدی این طرح‌ها نیز به ایجاد ساز و کار‌های مناسب آن نیز داریم.

در پایان سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در مورد برنامه آغاز تابستان و ساعات فراغت دانش آموزان گفت: طرح و‌ها و برنامه‌هایی وجود دارد که در جلسات پیش روی کمیسیون به آن پرداخته خواهد شد؛ برنامه شاد شبکه پیشتازی در کشور محسوب می‌شود این شبکه صرفا آموزشی نیست، دانش آموزان و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های پرورشی آن هم استفاده کنند.
 
 
 
انتهای پیام /

برچسب ها: کرونا آموزش حضوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *