پسماند‌های الکتریکی و الکترونیکی در تهران چگونه مدیریت می‌شوند؟

2:07 - 12 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۴۶۷
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مورد پسماند‌های الکتریکی و الکترونیکی در تهران توضیحاتی ارائه داد.

_پسماند‌های الکتریکی و الکترونیکی در واقع بقایای کالا‌های برقی دور انداخته شده‌ای مانند یخچال‌ها، اجاق‌های مایکروویو، تلویزیون، کامپیوتر، موبایل، لامپ و انواع باتری‌ها هستند.

پسماند‌های ناشی از قطعات رایانه‌ای و دستگاه‌های الکترونیکی با توجه به خطر‌هایی که دارند باید به‌صورت جداگانه و با روش‌های علمی حمل سپس دفع و بازیافت شود تا مانع از اثرات مخرب بر محیط زیست و انسان‌ها شود.

این پسماند‌ها به دلیل خروج گاز‌های سمی و نشت ترکیبات خطرناک مانند سرب، جیوه و سایر فلزات سنگین در محیط اطراف محل دفن، باعث از بین رفتن گیاهان، آلودگی منابع آب زیرزمینی و خاک و تولید کمپوست می‌شود، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با میزان در مورد مدیریت پسماند الکترونیک در شهر تهران اظهار کرد: در طرح کاهش پسماند در شهر تهران و افزایش بازیافت یکی از شاخه‌های این موضوع الکتروکاپ است؛   در واقع در تلاش هستیم که پسماند الکترونیک را کاهش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک ۲۰ غرفه در سطح شهر تهران به منظور دریافت پسماند الکترونیک وجود دارد که کارشنان دریافت پسماند الکترونیکی مانند دورریز‌های باطری،   لامپ و... را بر عهده دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: درابتدا شروع برای جلب مشارکت مردم در فاز یک فرهنگسازی صورت بگیرد و در گام بعدی نرخ گذاری خواهیم کرد که درآمدزایی نیز صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *