رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید از پیش اعلام نشده رئیس کل دادگستری استان ایلام از حوزه قضایی ایوان

11:21 - 10 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۹۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه بازدید از حوزه‌های قضایی استان با حضور در شهرستان ایوان از حوزه قضایی این شهرستان بازدید کرد.

- علی دهقانی، رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن بازدید و بازرسی از پیش اعلام نشده از دادگستری شهرستان ایوان با مسئولان و کارکنان این حوزه قضایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین در بخش‌های مختلف دادگستری این شهرستان حضور یافت و ضمن اطلاع از روند فعالیت‌های انجام شده، با حضور در شعب، توصیه‌های لازم را به منظور ارتقاء کمی و کیفی عملکرد این حوزه قضایی ارائه کرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان ایوان، از عملکرد دادگستری این شهرستان اعلام رضایت کرد و افزود: پاسخ‌گویی به مشکلات و نیاز‌های همکاران، بررسی ملزومات و درخواست‌های اداری، مالی و پشتیبانی حوزه‌های قضایی استان ایلام از اهم برنامه‌های این بازدید‌ها به شمار می‌رود.

دهقانی با تاکید بر اهمیت کرامت‌محوری و تکریم ارباب‌رجوع در کلیه حوزه‌های قضایی استان ایلام، با برخی از مراجعین این دادگستری دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از استماع صحبت‌های آنان، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با تقدیر از اقدامات دادگستری شهرستان ایوان در کاهش پرونده‌های معوق، بر ضرورت ارتقاء ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی و ترغیب شهروندان به ثبت نام در سامانه ثنا تأکید و اذعان کرد: تشویق مردم به ثبت نام و استفاده از سامانه ثنا جهت دریافت خدمات قضایی به صورت الکترونیکی می‌تواند در برخورداری مطلوب آنان از خدمات قضایی و صرفه جویی در هزینه‌های دستگاه قضایی بسیار مؤثر باشد.

دهقانی با اشاره به اهمیت قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، استفاده از مجازات زندان را محدود به موارد خاص و مشخص تصریح شده در قانون دانست و بر استفاده مناسب و به جا از این مجازات تاکید کرد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت روحانیون، بزرگان، مصلحان و ریش سفیدان شهرستان را در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلافات، مهم ارزیابی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *