تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی انتخاباتی در بوشهر

10:02 - 10 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۹۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: از همه ابزار‌های قانونی برای سلامت و پیشگیری از جرائم انتخاباتی استفاده می‌شود و امیدوار هستیم در این خصوص تخلفاتی رخ ندهد، اما در صورت وقوع ناگزیر به تشکیل پرونده خواهیم بود.
- علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در پنجمین نشست شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی بیان داشت:باتوجه به جایگاه مهم و اساسی انتخابات دستگاه قضایی رسالت خود را برای امنیت و سلامت برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در کنار سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

وی افزود:در انتخابات‌های گذشته شاهد شکوه و مشارکت حداکثری بوده ایم اظهار و امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر مناسب شاهد حضور گسترده آحاد جامعه در این آزمون بزرگ باشیم.

جمادی خاطر نشان کرد: از طریق آگاه سازی و اطلاع رسانی قوانین انتخابات سعی می‌شود از جرائم و تخلفات جلوگیری شود وبا ایجاد امنیت قضایی در حوزه‌های مختلف انتخاباتی درجهت حضور پرشور و حداکثری مردم تلاش نماییم.

جمادی افزود: از همه ابزار‌های قانونی برای سلامت و پیشگیری از جرائم انتخاباتی استفاده می‌شود و امیدوار هستیم در این خصوص تخلفاتی رخ ندهد، اما در صورت وقوع ناگزیر به تشکیل پرونده خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست تخلفات انتخاباتی گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی باهدف رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در تمامی حوزه‌های قضایی تشکیل شده است.

پایش و رصد مداوم اقدامات انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی، هماهنگی و تعامل مداوم با هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، انعکاس آنی جرایم و تخلفات به ستاد استانی و مرکزی، توجیه و ارشاد تشکل ها، احزاب و ستاد‌های تبلیغاتی، اطلاع رسانی و تشریح مفاد قانون و جرایم و مجازات‌های قانونی از طریق رسانه‌های جمعی با هدف ارتقاء آگاهی‌های عمومی از مواردی بود که در این نشست برآن تاکید شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *