نخستین پیروزی ملی‌‌پوشان والیبال ایران مقابل لاله‌های نارنجی

15:01 - 09 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۸۰۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به مصاف هلند رفته است.
- تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز (یک‌شنبه) به مصاف تیم ملی هلند رفت. این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود شاگردان آلکنو رقم خورد.
 
ولادیمیر آلکنو برای این بازی تیمش را با ترکیب اولیه سید محمد موسوی، محمد طاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، صابر کاظمی و آرمان صالحی به میدان فرستاد.

ست اول: ۲۵بر ۱۸ به سود ایران

درحالی که در این بازی سعید معروف با نظر کادر پزشکی می‌توانست در بازی حاضر شود بنا به نظر آلکنو روی نیمکت قرار داشت تا محمد طاهر وادی از ابتدا پاسور ایران باشد. همچنین عبادی‌پور دیگر غایب ایران در این بازی بود. در این دیدار تیم ملی والیبال نمایش بسیار هماهنگی داشت و چهره درخشان تیم ملی کسی نبود جز صابر کاظمی که باتوجه به مصدومیت غفور در ترکیب ابتدایی حضور داشت. کاظمی با سرویس‌های قدرتمندش باعث شد دریافت اول لاله‌های نارنجی با مشکل روبرو شود و در همان ابتدای بازی ۵ بر یک به سود شاگردان آلکنو شد. عملکرد درخشان بازیکنان جوان ایران در سرویس و توپ گیری امان هلندی‌ها را بریده بود تا ایران در اواسط بازی با نتیجه ۱۲ بر ۶ از حریف اروپایی خود پیش بیفتد. در ادامه بازی، سعید معروف و بردیا سعادت هم جایگزین وادی و کاظمی شد و با عملکرد خوب در دفاع توانست حساب کار را ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران کند. پیازا که خطر را در کمین می‌دید، نمیر عبدالعزیز را به میدان فرستاد، اما سرویس پرقدرت اسفندیار فاصله را بیشتر کرد. بازی تا پایان این ست با برتری شاگردان آلکنو پیش رفت تا در نهایت ایران ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خود تمام کرد.
 
ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

ست دوم با امتیاز سرویس اسفندیار آغاز شد، اما بازهم معروف روی نیمکت حضور داشت و وادی پاسور ایران در ست دوم بود. با تغذیه مناسب مهاجمان از سوی وادی، ایران فاصله امتیازی را به عدد سه رساند تا حساب کار ۶ بر ۳ شود. با دفاع روی تور دیدنی علی اصغر مجرد نتیجه بازی ۱۰ بر ۶ شد تا پیازا و اشگردانش در آستانه شکست در ست دوم قرار بگیرند، اما باوجود نمایش ضعیف مهاجمان هلند باز هم عبدالعزیز روی نمیکت لاله‌های نارنجی نشسته بود. با افزایش فاصله امتیازی، آلکنو همانند ست نخست، معروف و سعادت را جایگزین وادی و کاظمی کرد، اما هلندی‌ها با زدن سروریس‌ها هدفدار توانستد فاصله را کم و کمتر کنند تا نتیجه ۱۴ بر ۱۳ شود. با چند توپگیری در انتهای زمین شاگران آلکنو چهار امتیاز متوالی گرفتند تا نتیجه ۱۷ بر ۱۳ شود. با نزدیک شدن به پایان ست عبدالعزیز برای هلند وارد زمین شد و هلند توانست اختلاف را به حداقل برساند تا نتیجه ۲۳ بر ۲۲ شود، اما در ادامه ایران موفق شد این ست حساس را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود تمام کند تا بازی در مجموع ۲ بر صفر شود.
 

ست سوم: ۳۰ بر ۲۸ ایران

در ست حساس سوم مجرد در خط سروریس قرا گرفت و تیم ملی ایران با یک دفاع روی تور و یک امتیاز سرویس، موفق شد ۲ بر صفر پیش بیفتد. هلندی‌ها که برای جلوگیری از شکست نیاز مبرم به پیروزی در این ست داشتند، به آب و آتش می‌زدند، اما با سرویس‌های قدرتمند اسفندیار، اختلاف در زمان استراحت فنی اول به ۵ امتیاز رسید تا نتیجه ۸ بر ۳ به سود ایران شود. با تداوم برتری شاگردان آلکنو، پیازا با درخواست ویدئو چک در تلاش برای ایجاد وقفه در روند تیمی ایران بود، اما این ترفند هم جواب نداد و ایران در اواسط ست سوم با نتیجه ۱۲ بر ۸ از هلند پیش افتاد.

در این ست نیز همانند دو ست قبلی آلکنو معروف و سعادت را وارد زمین کرد و در سوی مقابل عبدالعزیز هم برای هلند وارد زمین شد. با حضور معروف روند تیمی ایران هماهنگ‌تر هم شد تا بازی ۱۶ بر ۱۲ شود. با درخشش عبدالعزیز در خط حمله هلند شرایط کمی پیچیده شد تا آلکنو در امتیاز ۱۷ بر ۱۵ درخواست وقت استراحت کند. پس از این وقفه مجرد به زیبایی ستاره هلندی‌ها را دفاع کرد تا بازی ۲۰ بر ۱۵ شود، ولی با ورود پاسور دوم هلند، حریف ۵ امتیاز متوالی گرفت تا نتیجه ۲۰ بر ۲۰ شود تا آلکنو دومین زمان استراحت را هم درخواست کند.

در حالی که دو تیم در امتیاز ۲۲ مساوی بودند عبدالعزیز با کسب امتیاز ۲۳ باعث شد هلند برای نخستین بار در این بازی از ایران پیش بیفتد. در حالی که هیچ کدام از تیم‌ها پا پس نمی‌کشیدند تا بازی برابر ۲۶ شود، ولی با توپ گیری دیدنی آرمان صالحی ایران زودتر از حریف به امتیاز ۲۷ رسید. در نهایت ایران موفق شد ست سوم را ۳۰ بر ۲۸ به سود خود تمام کند تا در مجموع با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *