رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد زندان ایلام آزاد شدند

9:30 - 09 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۶۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام از آزادی ۱۸۰ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد استان در سال ۱۳۹۹ و آزادی ۳۳ مددجوی جرائم غیرعمد در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

- در مراسمی با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام، ۲۱ زندانی نیازمند مالی زندان مرکزی ایلام آزاد و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی در بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این مراسم در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و حمایت‌های کلیه خیرین، نهادها، انجمن‌ها و مسئولین ذیربط در زمینه آزادی زندانیان، تعاون و هم یاری را سیره ائمه معصومین (ع) و نیاز ضروری زندگی اجتماعی در عصر حاضر خواند و افزود: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تلاش برای بازگشت آنان به کانون خانواده، در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است و برای تحقق کامل این مهم که یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضائیه محسوب می‌شود، همکاری و همدلی خیرین و مردم ضروری است.

دهقانی خاطرنشان کرد: استمرار کمک‌های مؤمنانه و تأکید بر آموزش‌ها و کارگاه‌های کاهش آسیب برای زندانیان و خانواده آنان و ارتقاء برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی بکاهد و به اصلاح و تربیت زندانیان منجر شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام از آزادی ۱۸۰ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد استان در سال ۱۳۹۹ و آزادی ۳۳ مددجوی جرائم غیرعمد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این امر خیر و خداپسندانه و اهداء بسته‌های کمک معیشتی در بین خانواده زندانیان نیازمند نتیجه تلاش‌های بی شائبه خیرین، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و پیگیری‌های مستمر مسئولین سازمان زندان‌های استان ایلام است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام، اجرای دقیق دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، حضور منظم قضات در زندان، اجرای کامل قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، استفاده از ظرفیت خیرین، ستاد دیه و شورای حل اختلاف زندان در آزادی زندانیان واجد شرایط، برگزاری دادرسی الکترونیک زندانیان و استفاده از پابند الکترونیکی را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان ایلام در رابطه با ساماندهی زندانیان برشمرد..



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *