رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

علی‌نژاد: فکر نمی‌کنم دولت آینده مشکلی در پرداخت پاداش‌های المپیکی داشته باشد/ کمک مجددی به حساب فدراسیون فوتبال واریز می‌شود

19:38 - 08 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۵۷۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: قرار شد کمک مجددی خارج از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود.

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با ، در خصوص پاداش مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی و اینکه این موضوع برای دولت آینده مشکل‌ساز خواهد بود یا خیر، اظهار داشت: به نظر ما پاداش اعلام شده مبالغ منصفانه و خوبی هستند و مشکلی در دولت آینده ایجاد نمی‌کند. بر اساس برآوردی که داریم پاداش‌های اعلام شده احتمالا معادل پاداش‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ خواهد بود و با توجه به این که دولت قبلی ۳ سال پیش این مبالغ را پرداخت کرده، مطمئنا دولت جدید در سال ۱۴۰۰ نیز توان پرداخت این پاداش‌ها را دارد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود رد صلاحیت زهرا اینچه درگاهی، رییس فعلی فدراسیون ژیمناستیک فراقانونی بوده، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان دست‌های پشت پرده در این رد صلاحیت دخیل نبوده است. در کمیسیون تطبیق صلاحیت‌های مدیریتی افراد که نامزد تصدی ریاست فدراسیون‌ها هستند بر اساس آیین‌نامه ماده ۱۰ تاسیس قانون سازمان بازرسی عمل می‌کنیم. همانگونه که اطلاع دارید این قانون لازم الاجراست. از آنجایی که بازرسی کل کشور در نامه‌ای درخواست کرده بود که صلاحیت اینچه درگاهی در کمیسیون تطبیق تایید نشود، رد صلاحیت او اعلام شد.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه «آیا انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک در این دولت برگزار می‌شود؟» تصریح کرد: زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک بستگی به این دارد که صلاحیت‌های حراستی نامزد‌ها چه زمانی تایید شده و به دستمان برسد و گفتن زمان دقیق برگزاری مجمع غیرقابل پیش‌بینی است.

علی‌نژاد درباره کمک مالی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه حضور تیم ملی در رقابت‌های حساس انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قرار دادیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه‌ تصمیم بر این شد که از تسهیلات وزارت ورزش و جوانان ۲۰ میلیون میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال کمک شود که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن را از خزانه دریافت کرده و به حساب فدراسیون فوتبال پرداخت کرده‌ایم و تا دو سه روز آینده ۱۰ میلیارد بعدی نیز به حساب فدراسیون فوتبال واریز خواهد شد. علاوه بر این هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه شده، در نظر داریم جدا از کمک مالی و بودجه وزارت ورزش بتوانیم مبالغی را ظرف سه روز آینده بگیریم تا پرداختی مجددی به فدراسیون فوتبال داشته باشیم. فکر می‌کنم با هماهنگی بین عزیزی‌خادم و  خزانه کل کشور بتوانیم جدا از ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های مالی دیگری را نیز به فدراسیون فوتبال داشته باشیم.

علی‌نژاد در پایان گفت: من اصلاً نمی‌دانم برخی بر چه مبنایی از کمک مالی ۵۲ میلیاردی به فدراسیون فوتبال صحبت می‌کنند، اساساً تا جایی که بتوانیم به فدراسیون فوتبال کمک خواهیم کرد. امروز با نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتند و قرار شد کمک مجددی خارج از اعتبارات وزارت ورزش به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *