دوحه: واشنگتن و تهران را تشویق به بازگشت به برجام می‌کنیم

14:27 - 07 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۱۹۸
وزیر خارجه قطر طی مصاحبه‌ای به اظهار نظر درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و می‌گوید که این کشور، تهران و واشنگتن را تشویق به پایبندی در برجام می‌کند.

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر خارجه قطر، در مصاحبه با شبکه «العربی» درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت «ما تهران و واشنگتن را تشویق به بازگشت به برجام می‌کنیم.»

وی تاکید کرد «در صورتی که مذاکرات در این زمینه به بن بست برسد، آماده کمک هستیم.»

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با تأکید بر اینکه «کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس باید نقش خود را در معادلات امنیتی منطقه با ایران ایفا کنند»، گفت «این امر مهم تنها با راه اندازی گفتگوی منطقه‌ای برای رسیدگی به نگرانی‌های تمامی طرف‌ها حاصل خواهد شد.»

وزیر خارجه قطر در این مصاحبه به موضوعات دیگری شامل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تحولات فلسطین، اختلاف میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، بحران یمن و روابط دوحه با سوریه نیز پرداخت.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که دور پنجم مذاکرات درباره احیای برجام حضور نمایندگان گروه ۱+۴ و ایران در وین در حال برگزاری است.

همزمان با این نشست، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره عدم بازگشت واشنگتن به برجام ابراز امیدواری کرده است.

علاوه بر این «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن مطرح کردن ادعاهایی و بدون توجه به خروج کشورش از برجام، ایران را متهم به نقض توافق کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *