رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هیئت‌ رئیسه فدراسیون والیبال فرمالیته است؟/ دورهمی برای تایید تصمیماتی که قبلا گرفته شده

8:45 - 07 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۰۵۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
هیئت رئیسه فدراسیون والیبال نقشی در تصمیماتی که در این فدراسیون گرفته می‌شود ندارد.
- دور روز پیش(چهارشنبه) اولین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در سال ۱۴۰۰ برگزار شد؛ جلسه‌ای که خروجی خاصی نداشت و همانند سایر جلسات این هیئت رئیسه، مسائلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که قبلا در خصوص آنها تصمیم‌گیری شده بود.

هیئت رئیسه فدراسیون والیبال که حضور برخی نفرات مثل وحید مرادی و مهناز شاددل در آن هیچ توجیهی ندارد نتوانسته تاثیر خاصی در والیبال ایران داشته باشد. چنین هیئت رئیسه خنثی و فرمالیته‌ای مورد پسند داورزنی است و شاید اگر الزامی در این خصوص نبود داورزنی ترجیح می‌داد همین هیئت رئیسه هم وجود خارجی نداشته باشد.

در خصوص فرمالیته بودن این هیئت رئیسه می‌توان به اتفاقات مهمی که در والیبال ایران رخ داد رجوع کرد. زمانی که با آلکنو توافق کامل شده بود و فدراسیون والیبال حتی قرارداد این مربی را برایش ارسال کرده بود جلسه هیئت رئیسه فدراسیون والیبال تشکیل شد برای اینکه آیا با بستن قرارداد با آلکنو موافقت شوذ یا خیر. البته همین جلسه فرمالیته را برای انتخاب سرمربی تیم ملی بانوان هم برگزار نشد و صادقی بدون موافقت هیئت رئیسه به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان انتخاب شد.
 
این امیدواری بود که حضور افرادی همچون بهنام محمودی، محمود افشاردوست و مصطفی کارخانه در هیئت رئیسه فدراسیون والیبال باعث شود تصمیمات مهمی در هیئت رئیسه فدراسیون والیبال گرفته شود؛ اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است. در حال حاضر مشکلاتی سد راه والیبال ایران وجود دارد که باید برای حل آنها چاره‌اندیشی شود؛ اما سوال اینجاست که مهناز شاددل، فریبا محمدیان و وحید مرادی چگونه می‌توانند برای برگزاری  مثلا لیگ برتر والیبال مطابق استانداردهای روز دنیا تصمیم‌سازی کنند  وقتی اطلاعاتی در این خصوص ندارند.
 
مسلم است والیبال ایران نیاز به هیئت‌رئیسه‌ای دارد که بتواند تصمیم‌سازی کند تا رئیس فدراسیون در چارچوب این تصمیمات حرکت کند؛ نه هیئت رئیسه‌ای که هیچ نقشی در تصمیمات کلان فدراسیون والیبال ندارد و تنها کاری که انجام می‌دهد تایید تصمیمات و اقدامات  رئیس فدراسیون است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *