روحانی: استخراج رمز ارز از امروز تا پایان شهریور باید تعطیل شود

10:52 - 05 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۶۳۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با اشاره به قطعی برق در روزهای اخیر گفت: از امروز تا پایان تابستان هر گونه فعالیت برای استخراج ارز‌های دیجیتال حتی از سوی کسانی که مجوز دارند، غیرقانونی است تا مشکلی در تامین برق مردم پیش نیاید.
- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: برگزاری انتخابات شکوهمند در کشور ضامن مشروعیت نظام است و این اساس است.

وی افزود: هدف اساسی ادامه مشروعت نظام با حضور مردم پای صندوق انتخابات است و همه تصمیماتی که در کشور گرفته می‌شود، اگر پشتوانه مردم را نداشته باشد، مشروعیت ندارد. یک رئیس جمهور پس از انتخاب، تمام قرارداد‌های مهم بین المللی را باید امضا و دنبال کند و از همه مهمتر مسئول اجرای قانون اساسی است.

رئیس جمهور بیان کرد: حال اگر خدایی ناکرده در یک انتخابات حضور مردم کم‌رنگ باشدو مردم برای‌شان مسائلی روشن نباشد؛ تکلیف انسجام ملی، مصلحت ملی و امنیت کشور چه می‌شود؟ حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود و ابعاد این مسئله وسیع است و باید به آن‌ها فکر شود.

روحانی با تاکید بر اینکه مردم تصمیم گیر هستند و باید خودشان انتخاب کنند، افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره به اهمیت مشارکت حداکثری اشاره داشته اند.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری لوازمی دارد که باید به آن‌ها متعهد باشیم، گفت: یکی از اضلاع مهم در این راستا دولت است. الحمدلله وزارت کشور  در جریان برگزاری مقدمات انتخابات به قانون عمل کرد و مردم ثبت نام کردند. ۱۰ هزار صندوق به خاطر سلامت مردم اضافه شد و حتی زمان برگزاری انتخابات ۳ ساعت افزایش یافت؛ تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون کردیم تا مردم با خیال راحت پای صندوق رای بیایند.
 

رئیس جمهور ماه خرداد را در مقاطع مختلف نهضت، انقلاب و نظام اسلامی سرنوشت‌ساز توصیف کرد و گفت: در کنار رخداد‌های خرداد ماه در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، پس از پیروزی انقلاب نیز در سال ۶۱ شاهد یک فتح‌الفتوح بودیم که به مثابه پیروزی قطعی و نهایی در برابر یک توطئه بزرگ جهانی علیه تمامیت ارضی، انقلاب اسلامی و انسجام ملی ما بود.

 روحانی با بیان اینکه پیروزی عظیم و بزرگ سوم خرداد سال ۱۳۶۱ به نوعی تکلیف جنگ تحمیلی را روشن کرد، افزود: همه دنیا در سوم خرداد ۶۱ فهمیدند که توطئه علیه ملت ایران به نتیجه نخواهد رسید و مردم برای ناموس، کشور، ملت و منافع ملی خودشان ایستادگی خواهند کرد.

رئیس جمهور به رحلت امام خمینی (ره) در خرداد سال ۶۸ اشاره کرد و اظهار داشت: پس از این مصیبت بسیار بزرگ برای تاریخ و ملت ایران، کمتر از ۲۴ ساعت طول کشید تا جانشین امام راحل برگزیده شود که آن هم دنیا را به حیرت وا داشت. کسی باور نمی‌کرد که مجلس خبرگان رهبری قادر باشد با آن سرعت این مسأله بسیار مهم پیچیده مذهبی، دینی و سیاسی را به ثمر بنشاند.

 روحانی به توصیه امام راحل مبنی بر اینکه میزان رأی ملت است، اشاره کرد و گفت: امام همواره توصیه می‌کردند که مردم، ولی نعمت ما هستند. مردم هستند که ما را به اینجا رساندند. مردم فداکاری کردند و خون دادند، مردم ۲۲ بهمن را بوجود آوردند، مردم رژیم فاسد گذشته را سرنگون کردند، مردم آمدند پای صندوق و ۹۸.۲ درصد به نظام جمهوری اسلامی ایران رأی دادند؛ این ۹۸ درصد کجا رفت، چرا دائم آب می‌رود؟

رئیس جمهور در ادامه احقاق حقوق مردم با رفع تحریم‌ها را وظیفه بسیار مهم دیگر دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان ما بسیار قاطع، متین و حساب شده در وین مذاکره می‌کنند و پیشرفت آن‌ها قابل ملاحظه است. اصولی هم که مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌های کلی مطرح فرمودند همیشه مدنظر ما و مذاکره کنندگان در وین هست.

 روحانی تلاش‌های دولت در زمینه توافق برجام را به سه بخش ایجاد، ابقا و احیای برجام تقسیم کرد و گفت: برجام از توافقات بسیار مهم بین‌المللی و یک چارچوب بسیار مهم برای همکاری، تعامل و امنیت کشورمان، منطقه و جهان است و همه این را به خوبی قبول دارند. افتخار می‌کنم که دولت دوازدهم به عهدی که به مردم داشته وفا کرده و امروز همه چیز برای توافق آماده است.

رئیس جمهور مهارکرونا و واکسیناسیون سراسری را نیز از دیگر برنامه‌های دولت در روز‌های پایانی فعالیت خود عنوان کرد و افزود: در کرونا هم شرایط ما در خرداد و تیر عوض می‌شود و با واکسیناسیونی که انجام می‌گیرد آرامش کاملی انشاءالله در مساله کرونا برقرار خواهد شد و موضوع دیگر هم طرح‌های نیمه تمامی است که باید تکمیل کنیم و خوشحالم اعلام کنم که دولت در این زمینه نیز به وعده‌های خود عمل کرده است.

 روحانی در ادامه با تشکر از وزیر نیرو بابت عذرخواهی از مردم برای قطعی‌های برق اظهار داشت: نیروگاه اتمی ما وارد مدار شده و به زودی به حداکثر ظرفیت می‌رسد و نیروگاه‌های درحال تعمیر نیز سریع‌تر به مدار باز خواهند گشت تا مشکل قطعی برق برطرف شود. برای کمک به حل این مشکل از امروز تا پایان تابستان هر گونه فعالیت برای استخراج ارز‌های دیجیتال حتی از سوی کسانی که مجوز دارند، غیرقانونی است تا مشکلی در تامین برق مردم پیش نیاید.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *