نتانیاهو: امیدواریم واشنگتن به توافق هسته‌ای بازنگردد

14:27 - 04 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۴۵۰
وزیر خارجه آمریکا با سفر به اراضی اشغالی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلف از جمله توافق هسته‎ای گفت‎وگو کرد.

- «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا که برای رایزنی با مقام‎های رژیم صهیونیستی و فلسطین به منطقه سفر کرده بود، با «بنیامین نتانیاهو»، دیدار و گفت‎وگو کرد.

نتانیاهو و بلینکن در پی این دیدار، در یک نشست خبری حاضر شدند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم بازگشت واشنگتن به توافق هسته‎ای با ایران، مدعی شد «امیدواریم واشنگتن به توافق هسته‌ای بازنگردد.»

نتانیاهو افزود «ما حق دفاع از خود را در برابر هر تهدیدی داریم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد «من از بایدن برای حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود تشکر می‌کنم؛ ما متعهد هستیم که در صورت حمله حماس به ما یا نقض آتش بس، از خود دفاع کنیم.»

نتانیاهو در بخش دیگری گفت «ما باید عادی سازی روابط را با کشور‌های عربی و اسلامی گسترش دهیم.»

آنتونی بلینکن در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت که با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره رایزنی ها در وین پیرامون بازگشت به توافق هسته ای گفت‌وگو کرده است.

وی با بیان این که هدف از سفرش به اراضی اشغالی «تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل و کاستن از بحران در قدس و کرانه باختری است»، مدعی شد «آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند و بایدن نیز به این حق متعهد است.»

بلینکن برای رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطینی به منطقه سفر کرده است؛ وی صبح امروز برای دیدار با مقامات صهیونیست وارد «تل آویو» و سپس به رام الله سفر می‎کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *