بختیاری‌زاده: باید یاد بگیریم به انتخاب‌های سرمربی احترام بگذاریم

16:34 - 03 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۲۱۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: برتری فنی مقابل چهار حریف پیش‌رو را کافی ندانست و به حفظ تمرکز در همه دقایق مسابقه و دوری از حواشی تاکید ویژه‌ای می‌کنم.

- طبق اعلام فدراسیون فوتبال، سهراب بختیاری‌زاده در خصوص آخرین شرایط تیم ملی فوتبال پیش از مسابقات مقدماتی، اظهار داشت: پیش از هر چیز باید به دو مسئله مهم بپردازیم. کیفیت تیم و بازیکنان یک طرف قضیه است که با توجه به نتایج بد تیم ملی در مسابقات دور رفت، الان محکوم به برد در هر چهار مسابقه هستیم تا صعودی بی دردسر داشته باشیم؛ بنابراین باید فارغ از تمام مشکلات، با بهترین کیفیت به میدان برویم. از طرف دیگر، ما شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم که دست همه مربیان باشگاهی و ملی را بست و موجب شد برنامه‌ریزی خوبی صورت نگیرد و بحث کیفی تیم را تحت تاثیر خود قرار داد. هرچند که این مشکل صرفا محدود به کشور ما نیست. با وجود این دو مسئله که تحت تاثیر یکدیگر قرار دارند، راهی جز نگاه به آینده و چهار بازی پیش‌رو نداریم.

وی ادامه داد: به طور کلی همیشه انتقادات وجود دارد و این موضوع مربوط به یک دوره خاص نیست. به طور مثال همیشه پس از اعلام لیست تیم ملی انتقاد‌هایی می‌شود که البته شاید در برخی موارد صحیح هم باشد، اما در فوتبال کشورمان به خصوص در بخش ملی باید یاد بگیریم که به انتخاب‌های سرمربی، به طور ویژه در انتخاب بازیکن احترام بگذاریم. آن هم در چنین شرایط خاصی که مقابل تیم ملی قرار گرفته است و راهی جز حمایت و اتحاد نداریم. به نظرم پس از اعلام رسمی لیست تیم ملی، باید نظرات شخصی را کنار بگذاریم تا تمرکز کادرفنی روی کار‌های فنی باقی بماند.

بختیاری‌زاده با اشاره به آمادگی کامل بازیکنان داخلی و لژیونرها، شرایط تیم ملی را خوب ارزیابی کرد و افزود: به تیم ملی در دیدار‌های دور برگشت خوشبینم. بازیکنان بسیار خوب و آماده‌ای داریم که همه ما را امیدوار کردند. هرچند که کار آسان نیست، اما می‌توانیم با یک آمادگی خوب، با انسجام کافی راهی مسابقات شویم.

وی با بیان اینکه «اعزام تیم ملی به کیش اقدام شایسته‌ای است و امکانات خوبی در این جزیره وجود دارد»، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی کیش به بحرین نزدیک است، اما مهمترین موضوع این است که در زمان کم باقیمانده تا شروع مسابقات، فدراسیون به همه خواسته‌های کادرفنی تا جایی که ممکن است، جامه عمل بپوشاند.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت:  ما از هر چهار تیم گروه برتر هستیم و همه این را می‌دانند. به همین دلیل هرچه در توان دارند را مقابل تیم ملی ایران به کار می‌گیرند. در این بین، دو تیم بحرین و عراق شرایط کمی متفاوت‌تر را دارند. مقابل عراق همیشه چالش وجود داشته که البته بیشتر این چالش در حوزه فنی است. از این رو مشکل زیادی وجود ندارد، چرا که بازیکنان ما در مسائل فنی برتر هستند.

بختیاری‌زاده افزود:، اما در مقابل بحرین به دلیل سطح پایین‌تر این تیم در مسائل فنی، متاسفانه مسائل حاشیه‌ای را در بازی دخیل می‌کنند که اتفاقا در این مباحث بسیار باهوش هستند. باید پیش از این دیدار، بازیکنان تیم ملی کشورمان کاملا توجیه شوند و آن‌ها از نظر ذهنی آماده هر اتفاقی باشند. برتری فنی ما در شرایطی که بازیکنان‌مان در لیگ‌های داخلی و خارجی عملکرد بسیار خوبی داشتند، قطعی است، اما برتری فنی پیش از آغاز مسابقه کافی نیست، بلکه باید با تمرکز کامل در زمین مسابقه حاضر شویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *