رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرنوشت نامعلوم صدها مهاجر در مرزهای اسپانیا و مراکش

13:58 - 05 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۱۴۷
گزارش‎ها از مرزهای اسپانیا و مراکش نشان می‎دهد که مقام‎های شهر سئوتا صدها تن از مهاجران و کودکان را در انبارها نگه می‎دارند.

- صد‌ها کودک و نوجوان مهاجر در انبار‌های شهر «سئوتا» که بخشی از اسپانیا در شمال آفریقاست، گرفتار شده و یا در پارک‌های شهر می‌خوابند، چرا که سرنوشت آن‌ها چند روز پس از ورود هزاران مهاجر به شهر، همچنان نامعلوم باقی مانده است.

به گزارش «گاردین»، هفته گذشته بیش از ۸ هزار مهاجر به این منطقه ۷ مایلی وارد شده‎اند؛ بسیاری از آن‌ها شنا کرده و یا از قایق‌های بادی شکننده استفاده می‌کنند تا از موج شکن مرز با مراکش عبور کنند؛ دستکم ۲ نفر در تلاش برای عبور از این منطقه جان خود را از دست دادند.

به گفته مقام‎های اسپانیایی، حدود ۷ هزار نفر از افرادی که از مرز اسپانیا عبور کرده‎اند، دوباره به خارج از مرز‌ها برگردانده شده‎اند، اما مقام‎های این منطقه، ۴۳۸ کودک و نوجوان را شناسایی کرده‎اند که بدون همراهی بزرگسالان و سرپرستان خود وارد این منطقه شده‎اند.

بسیاری از مهاجران برای سپری کردن ۱۰ روز قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا، تحت نظارت پلیس به انبار‌های تبدیل شده به پناهگاه فرستاده شده‎اند.

چندین کودک که از این انبار‌ها خارج شده و در خیابان‌ها می‌خوابند، شکایت کرده‎اند که امکانات نامناسب و شلوغ در این انبار‌ها باعث شده است که آن‌ها روز‌ها را بدون وعده‌های غذایی گرم به سر ببرند، در حالی که کمبود تخت باعث شده بسیاری از آن‌ها روی زمین بخوابند.

یکی از این کودکان مهاجر می‎گوید «من ترجیح می‌دهم مانند روز‌های اول ورود به اینجا در خودروهای بدون استفاده بخوابم؛ این نوع خوابیدن راحت‌تر است.»

یک کودک دیگر گفت «من می‌خواهم از اینجا بروم.»

همچنین فیلمی از محل اسکان این افراد منتشر شده که نشان می‌دهد این انبارها، با از کارافتادگی سرویس‌های بهداشتی، پوشیده از فضولات شده است.

مقام‎های شهر «سئوتا» هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده‎اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *