آزادی ۱۰۵ زندانی واجد شرایط از زندان مرکزی ارومیه

10:19 - 03 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۶۹۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طی مراسمی دردومین بازدید رئیس کل دادگستری از زندان مرکزی ارومیه ۱۰۵ زندانی واجد شرایط از زندان آزاد شدند.
ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و هیئت همراه از مجموعه کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر بازدید و طی مراسمی از آزادی ۱۰۵ زندانی واجد شرایط جرائم سبک با محکومیت زیر ۶ ماه در زندان مرکزی ارومیه خبر داد.

رئیس دادگستری آذربایجان غربی در این خصوص بیان داشت: در جریان بازدید ۹ ساعته که روز جمعه از زندان مرکزی ارومیه داشتیم و با بررسی که انجام شدبه این نتیجه رسیدیم که میشود تعدادی از زندانیان که فاقد سابقه و شاکی خصوصی هستند و یا شاکی رضایت داده و جرایم آن‌ها کم اهمیت هستند و سرپرست خانواده بوده و محکومیت زیر ۶ ماه دارند با رافت اسلامی و یا به اقتضای اخلاقی مورد توجه قرار دهیم و یک فرصت مجددی برای اصلاح و تربیت وبازاجتماعی کردن آن‌ها داده شود.

وی افزود: در جلسه مفصلی که با این زندانیان داشتیم و تعهدی که اخذ شد تعداد ۱۰۵ نفر از زندانیان واجد شرایط در زندان ارومیه به آغوش خانواده هایشان باز می‌گردند.

عتباتی در خصوص برخورد با جرایم سنگین گفت: ما قبلا هم به افرادی که مرتکب جرایم سنگین، از جمله قاچاق مواد مخدر، اخلال در نظم و آسایش شهروندان، سرقت مسلحانه و ... می‌شوند تذکر داده ایم که با آن‌ها با قاطعیت برخورد می‌کنیم و زندان محل نگهداری اینگونه افراد است که وجودشان مخل آسایش افراد جامعه می‌باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: سعی ما این است که با رویکرد اصلاحی و بازسازی شخصیت در باز اجتماعی نمودن افراد کوشش کنیم و افرادی که از روی ناآگاهی و به خاطر جرایم سبک در زندان هستند از رافت اسلامی استفاده کرده با تاسیسات حقوقی و مجازات‌های جایگزین حبس در زندان نباشند و در کنار خانواده‌ها باشند تا از اسیب‌های اجتماعی خانواده آن‌ها جلوگیری شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *