رئیس کل دادگستری استان تهران: صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین باید در اولویت باشد

15:15 - 02 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۶۸۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی و امکانات موجود در شورا‌های حل اختلاف گفت: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه، صلح و سازش و اصلاح ذات البین باید در اولویت باشد.
- نشست بررسی عملکرد واحد‌های قضایی و شورا‌های حل اختلاف استان تهران با حضور محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و روسای واحد‌های قضایی و تعدادی از کارکنان قضایی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست گفت: در رفع اطاله دادرسی و کاهش موجودی پرونده در سال گذشته موفقیت بزرگی داشته ایم و امیدواریم با بررسی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف تخصصی و با همت و تلاش مضاعف مشکلات و کمبود‌های ذکر شده توسط همکاران را حل کنیم.

وی عنوان کرد: باید با کاهش وارده، همکاران قضایی را کمک کنیم تا احکام متقن و مستدل در موقعیت‌های مختلف قضایی صادر کنند و در این راستا شورای حل اختلاف در گسترش حوزه‌های شورایی در استان تهران تلاش می‌کند و با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه، صلح و سازش و اصلاح ذات البین باید در اولویت باشد.

حشمتی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مختلف مردمی و امکانات موجود در شورا‌های حل اختلاف به درستی استفاده کنیم تا همکاران درگیر کثرت پرونده و صدور احکام نامناسب نشوند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *