چرا دولت بایدن، ترامپ را محاکمه نکرد؟

0:45 - 03 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۶۷۸۷
وضعیت رییس جمهور پیشین آمریکا پس از خروج از قدرت همچنان موضوع بحث است.
چرایی آزادی و عدم محاکمه «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا، به دلیل ارتکاب جرایمی مانند سوءاستفاده از قدرت، کلاهبرداری، فرار مالیاتی و موارد متعدد دیگر، سبب گمانه زنی‌های مختلفی شده است.
 
«سیمون تیسدال»، در یادداشتی در «گاردین»، ضمن اشاره به پایان دوره حضور قدرت چند شخصیت شناخته شده تاریخی به وضعیت ترامپ می‌پردازد که به زعم وی در باشگاه گلف لوکس خود در «بدمینستر» در تبعید به سر می‌برد.
 
«تیسدال» در ادامه به تلاش «میچ مک کانل»، رییس اقلیت سنا در چارچوب تحقیق در مورد شورش علیه «کپیتال هیل» در ۶ ژانویه (۱۷ دی) و احتمال محکوم شدن شماری از شورشگران تا ۲۰ سال حبس پرداخته و نوشت، با توجه به این که ترامپ از مدت‌ها پیش با اتهام‌هایی مانند سوءاستفاده از قدرت، کارشکنی در مسیر عدالت، تقلب، فرار مالیاتی، پولشویی، دستکاری در نتیجه انتخابات، ارتشاء، اظهارات دروغ و ... مواجه بوده و در پی شورش مذکور از هوادارانش خواسته بود به جنگ کنگره بروند و نقشش در این حادثه غیرقابل انکار است، چرا محاکمه و به زندان محکوم نشده است؟ آیا وی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است؟ آیا جمهوریخواهان تلاش می‌کنند از تفرقه در حزب متبوع خود جلوگیری کنند؟
نویسنده گاردین در ادامه نوشت، با وجود انجام تحقیقات درازمدت در مورد جرایم و اتهام‌های مختلف ترامپ، نتیجه ملموسی به دست نیامده و وی برای هیچ یک از این موارد پاسخگو نبوده است.
 
ضمن این که وی در سطح بین المللی نیز باید به سوال‌های مهمی پاسخ بدهد که از جمله آن‌ها ترور سردار  «قاسم سلیمانی» که توسط سازمان ملل به عنوان جنایتی جنگی و اقدامی غیرقانونی توصیف شد و مرگ هزاران نفر به دلیل انکار بیماری کرونا، هستند.
 
از نگاه «تیسدال»، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، نگران بروز شورش دیگری است؛ بنابراین ماندن وی در تبعید راه حل موجود ماجراست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *