روحانی: در روز انتخابات زمان رای‌گیری افزایش می‌یابد

11:23 - 01 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۶۴۱۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل‌ترین دوران زمان تبلیغات انتخاباتی است، گفت: امروز تصمیم گرفته شد در روز انتخابات باید زمان افزایش یابد و وزارت کشور صندوق‌ها را هم افزایش داده است و اپلیکیشن شعبه یاب در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا مردم شعبه نزدیک و خلوت خود را تشخیص دهند.
- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ۱۵ ماه از  شیوع کرونا گذشته است و در طول این مدت روز‌های بسیار سختی داشتیم. همانطور که در نقشه‌ها می‌بینیم روزهایی داشتیم که روز‌های پیک و سخت این بیماری بود.  

وی افزود: روز‌هایی که یک ویروس جهش یافته وارد یک استان می‌شود و استان های دیگری را هم در ادامه درگیر می‌کند و روز‌های امیدوار کننده هم داشتیم، روز‌هایی که در جهان مردم احساس کردند، دانشمندان به واکسن کرونا رسیدند که می‌تواند مانع خوبی برای مرگ و میر و حتی اگر به طور وسیع انجام شود، مانع گردش  این بیماری در کشور می‌شود. 

رئیس جمهور با بیان اینکه این ۱۵ ماه گذشته، ماه‌های آزمایش ملت‌ها بود، گفت: برای مردم ما این ۱۵ ماه با جنگ اقتصادی نیز همراه بود و برای ما خیلی سخت بود. این دوران، زمان آزمایش بزرگی برای مردم ایران بود.  

وی تاکید کرد: ملت ما در این ۱۵ ماه ملت پیروز بود و مدافعان سلامت گروه پیروز بودند. هیئت دولت، کارکنان و کارگزاران دولت در کشور یک ساعت راحت هم در این دوران نداشتند و همه ساعات، ساعات کار و فعالیت آن‌ها بود و دولت تمام توان خودر ا به کار گرفت که سلامتی مردم حفظ شود و مشکلات شان کمتر شسود.  

روحانی با بیان اینکه خوشحالیم کم کم در حال عبور از پیک چهارم کرونا هستیم، گفت: مناطق قرمز محدود است و کشور شرایط زرد و نارنجی کرونایی دارد و باید تلاش کنیم کامل  از این پیک خارج شده و وارد پیک جدید نشویم.  

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از همه بخش‌های نظارت در کسب وکار، نیروی انتظامی، بسیج و وزارت بهداشت می خواهیم، همه در کنار هم باشند و کاری کنند که بیماری کرونا کنترل شود و با افراد متخلف قاطعانه برخورد شود زیرا اگر اینچنین نباشدمجددا با پیک جدید روبرو می‌شویم. در استان‌های گرم وقتی هوا گرم می‌شود، از کولر استفاده و پنجره‌ها بسته می‌شود و این خطرناک است. 

وی بیان کرد: شرایط ما همچمان شکننده است و مخصوصا با ویروس هندی که ممکن است از استانی شیوع یابد و با موج حدیدی روبرو شویم. باید مراعات کنیم، مهمانی و دورهمی‌ها محدود شود و  در سفر‌ها و اجتماعات، پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا با مشکل جدیدی مواجه نشویم.  

روحانی با اشار به برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ماه عنوان کرد: باید کاری کنیم در ایام انتخابات شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم و اگر در هفته اول خرداد مراعات نشود و در هفته سوم با پیک جدید روبرو شویم معنی اش این است که نمی‌توانیم انتخابات باشکوه برگزار کنیم.  

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یک مسئولیت سنگینی در حفظ جان مردم  برعهده داریم و انتخابات با مشارکت حداکثری وظیفه دوم ماست  و این در صورتی است که در هفتنه‌های اول خرداد کاملا مراقبت کنیم و روی تخلفات در این ایام حساس باشیم تا  انتخابات در سلامت جان مردم انجام شود.  

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل‌ترین دوران زمان تبلیغات انتخاباتی است، افزود:  و امروز تصمیم گرفته شد در روز انتخابات باید زمان افزایش یابد و وزارت کشور صندوق‌ها را هم افزایش داده است و اپلیکیشن شعبه یابد در اخییار مردم قرار می‌گیرد تا مردم شعبه نزدیک و خلوت خود را تشخیص دهند تا کمتر معطل شوند و با ازدحام مواجه نشویم.  

روحانی عنوان کرد: بعد از اعلام شورای نگهبان تبلیغات نامزدها آغاز می‌شود و بسیار مهم است در این زمان پروتکل‌ها را دقیق رعایت کنیم. امروز بنا شد اجتماعات در فضای سربسته نباید داشته باشیم. ضمن اینکه می‌خواهیم شور انتخاباتی باشد باید در یک فضای باز باشد. در فضای بسته هم اگر جلسه کوچکی هست باید در چارچوب پروتکل‌ها باشد.  

رئیس جمهور گفت: هم نامزد‌ها و هم ستاد‌های آن‌ها و مسئولان استانی اعم از استاندار و فرماندار باید احساس مسئولیت کنند. همه موظف به مراعات هستند. تبلیغات بایدعمدتا در صداوسیما و فضای مجازی  باشد.  

وی تاکید کرد: ما هنمچنان باید بگوییم تا پایان امسال سبک زندگی جدید را حفظ کنند و تلاش داریم واکسن‌ها در وز‌های؛ آینده مردم با شرایط بهتری روبرو شوند. 

روحانی با بیان اینکه ۵ میلیون واکسن توزیع شده است، گفت: ۲ میلیون ۷۰۰ هزار نفر تا حالا واکسینه شدند و  این روند ادامه دارد تا ۱۵ میلیون نفری که در گروه‌های حساس هستند تا اخر خرداد و  اوایل تیر واکسینه شوند و تا پایان دولت قدم مهمی را برای واکسیناسیون  انجام دهیم.  

 

 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: کرونا حسن روحانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *