رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید از پیش اعلام نشده رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از زندان مرکزی این استان

9:12 - 01 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۶۳۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جریان بازدید از پیش اعلام نشده از زندان مرکزی این استان گفت: باید کرامت انسانی زندانیان حفظ و کارمان شخصیت بخشی به آن‌ها و اصلاح و بازپروری باشد.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در بازدید از پیش اعلام نشده روز جمعه از زندان مرکزی ارومیه که بیش از هفت ساعت به طول انجامید، اصلاح و بازاجتماعی کردن محکومان زندانی را اولویت کاری خود دانست و گفت: باید کرامت انسانی زندانیان حفظ و کارمان شخصیت بخشی به آن‌ها و اصلاح و بازپروری باشد تا وقتی از زندان آزاد می‌شوند، انسانی صالح و درستکار باشند.

وی افزود: اشتغال و مولدسازی زندانیان کمک شایانی به بازسازی روحیه محکومان وایجاد امید به آینده برای آن‌ها هست.

عتباتی ضمن بازدید از کارگاه‌های حرفه آموزی تقویت و توسعه آن‌ها را برای افزایش تعداد محکومان استفاده کننده از این مزیت قانونی خواند و تاکید کرد باید فعالان اقتصادی را هم در این چرخه وارد کنیم و از آن ها کمک بگیریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در بازدید از داخل بند‌های زندان با تک تک زندانیان دیدار و پای صحبت‌ها و درخواست‌های آنان نشست و از مسولان زندان خواست برای هر کدام از زندانیان برگه وضعیت قضایی تهیه و در دست زندانی باشد تا بتوان هر لحظه از وضعیت تحمل حبس او مطلع شد.

عتباتی تاکید کرد باید از ارفاقات و تاسیسات قانونی نهایت بهره را برد تا کمترین وارده را به زندان‌های استان آذربایجان غربی داشته باشیم.

 وی در ادامه این بازدید از بازداشتگاه ارومیه و زندان باز نیز بازدید کرد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ومحمدی مدیر کل زندان‌های استان آذربایجان غربی و مختاری دادیار ناظر زندان نیز عتباتی را همراهی می‌کردند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *