۱۹۷۳ میلیارد ریال برای نسخه الکترونیک در فروردین پرداخت شد

12:19 - 28 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۵۵۳۹
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران روند پیشرفت نسخه نویسی الکترونیک در کشور را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در فروردین امسال یک هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال برای نسخه نویسی الکترونیک پرداخت شد.

- بنا بر اعلام پایگاه خبری وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد مهدی ناصحی در هفتمین جلسه با مدیران کل استانی و اعضای کیمته کاهش دفترچه با موضوع نسخه نویسی الکترونیک گفت: سال گذشته، ۱۰ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده است یعنی تاکنون در کل ۱۲ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این اقدام روش سنتی را تغییر می دهد و مسلما جایگزین راحتی به خصوص برای ارائه دهندگان خدمت نیست. در ابتدا ممکن است مقاومت هایی باشد و مشکلاتی برای مردم در دریافت خدمت، داروخانه و مراکز پاراکلینیک به همراه داشته باشد که خوشبختانه با همکاری نظام پزشکی، انجمن داروسازان و همچنین صبوری مردم این طرح را با توجه به الزام قانونی و تکلیفی که سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت دارند به خوبی پیش رفته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از مدیران این سازمان تقاضا کرد: با دقت، تعامل و شرایط مناسب تری این طرح را اجرا کنند. از مردم نیز تقاضا داریم که همکاری لازم را داشته باشند. باید توجه داشت که این طرح با وجود اینکه از حیث زمان بیشتر از وقت معمولی است ولی در ادامه کار از بعد زمان، دقت، سلامت و کیفیت کار قطعا بهترخواهد شد.

وی ادامه داد: نسخه‌نویسی الکترونیک در بسیاری از کشورهای دنیا پیاده شده و نتایج خوبی داشته است. در استان هایی که این طرح به خوبی اجرا شده مدیریت منابع مناسبی صورت گرفته است. همچنین در مدت کوتاهی می‌توان از اطلاعات به دست آمده در مدیریت منابع کشور به خصوص در حوزه سلامت استفاده کرد و آن را در جهت نیازهای اصلی مردم سوق دهیم.

ناصحی با تاکید بر اینکه اجرای نسخه نویسی الکترونیک الزام و تکلیف قانونی است، گفت: بر این اساس پرداخت هزینه خدمات ارائه شده تنها از طریق الکترونیک انجام خواهد شد و بیمه‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

نسخه نویسی الکترونیک یکی از طرح‌های الکترونیک نظام سلامت محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت و نظارت بهینه‌تر بر نسخه‌ها جدی گرفته شده است. هرچند این طرح هنوز به طور کامل اجرایی نشده، اما اجرای کامل آن می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف کاغذ در زمینه چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه، منجر به کاهش خطاهای نسخه نویسی و نظارت موثر سازمان‌های بیمه گر درمانی شود. سازمان‌های بیمه گر مانند سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح مجریان اصلی این طرح هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *