اخذ نوبت الکترونیکی بیش از ۵۶ هزار شهروند استان قزوین جهت انجام امور قضایی

10:17 - 28 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۵۴۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین از اخذ نوبت الکترونیکی بیش از ۵۶ هزار شهروند این استان خبر داد.
- حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: از مهر ماه سال ۹۹ تا پایان فرودین ماه سالجاری ۵۶۵۱۴ نفر از اصحاب پرونده جهت انجام امور قضایی از سامانه نوبت دهی استفاده کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: شهروندان می‌توانند دلایلی از قبیل اخذ اظهارات متعاقب شکایت، مواجهه حضوری، درخواست رفع توقیف خودرو، درخواست ممنوع الخروجی متهم، درخواست اجرای حکم و ... را مطرح و در روز و ساعت مورد نظر نوبت خود را اخذ و پس از دریافت آن در زمان تعیین شده به شعبه مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: تنها اشخاصی می‌توانند از این شیوه اخذ نوبت استفاده نمایند که در سامانه ثنا ثبت نام کرده و در پرونده مورد نظرشان دارای سمت بوده و کد ملی متقاضی در پرونده ثبت شده باشد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین در خصوص مزایای بهره مندی از این امکان گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی مراجع قضایی یکی از اماکن شلوغ و پر رفت و آمد محسوب شده و به دلیل مراجعه افراد مختلف شدیداً در معرض شیوع و انتشار ویروس کرونا قرار دارد اخذ نوبت الکترونیکی سبب می‌شود شهروندان از ابتالا به این بیماری بیشتر در امان باشند.

گفتنی است شهروندان می‌توانند کلیه اقدامات مربوط به پرونده خود را نیز بدون حضور در دفاتر شعب و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و در قالب لایحه انجام دهند، که این امر سبب تسریع در پاسخگویی خواهد شد.

برچسب ها: قزوین الکترونیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *