اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی جهانگیری - لاریجانی

10:20 - 27 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۵۱۷۳
اصلاح‌طلبان پس از اتمام زمان ثبت نام سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از داوطلبان منتسب یا نزدیک به جریان خود تردید‌های فراوانی دارند، اعلام لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان توسط شورای نگهبان ممکن است آن‌ها را بر سر دوراهی حمایت از جهانگیری یا لاریجانی و شاید حتی کاندید دیگری قرار دهد.

- روزنامه شرق نوشت: اصلاح‌طلبان با نامزد‌های متعدد وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند؛ نامزد‌هایی که هر‌کدام مشخصه‌های خاص خود را دارند که می‌توانند در جای خود منشأ اثر باشند، اما آیا همه آن‌ها آمده‌اند تا بمانند؟ این پرسشی تعیین‌کننده است که می‌تواند آرایش انتخابات و حتی نتیجه آن را تعیین کند.

ممکن است اگر نامزد‌های اصلی اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند، آن‌ها در دوقطبی لاریجانی-رئیسی به سمت لاریجانی بروند و حتما این احتمال در شرایط کنونی بیش از گذشته تقویت شده است، زیرا عملا نامزد اصلی اصلاح‌طلبان که محمدجواد ظریف بود، وارد انتخابات نشد و اکنون نامزدی در قامت ظریف در جبهه اصلاحات وجود ندارد.

آنچه از فضای کنونی در جبهه اصلاحات به نظر می‌رسد، این است که بسیاری از نامزد‌های داوطلب شده باید از انتخابات کناره بگیرند؛ زیرا نام آن‌ها در نهاد اجماع‌ساز آورده شده است و اگر قرار باشد به تعهد تشکیلاتی خود عمل کنند، باید به نفع نامزد نهایی جبهه اصلاحات کنار بروند؛ خواه به‌سرعت بعد از تعیین صلاحیت‌ها یا در اثنای انتخابات یا حتی یک روز مانده به انتخابات و بعد از انجام مناظره‌ها. حال با این اوصاف هیچ بعید نیست که اصلاحات در انتخاب میان جهانگیری و لاریجانی بر سر دوراهی قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *