استیصال گنبد آهنین/ ابتکار عمل میدانی در دست فلسطینیان است

20:17 - 26 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۴۹۹۴
دسته بندی: سیاست
کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: رزمندگان فلسطینی الآن با تکیه بر امکانات خودشان هزاران موشک بالستیکی تولید کردند که قدرت بازدارندگی را در فلسطین اشغالی به شدت افزایش داده است و الآن ابتکار عمل میدانی در دست فلسطینیان است.
حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تحولات اخیر رخ داده در فلسطین، اظهار داشت: انتفاضه‌ای که در بیت‌المقدس رو شده است، نتیجه ماجراجویی بنیامین نتانیاهمو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه ادامه داد: باتوجه به این که احتمال می‌رفت که نتانیاهو قدرت را به فرد دیگری برای تشکیل کابینه بسپارد؛ لذا سه روز قبل از روز جهانی قدس، به ارتش و بخشی از شهرک نشینان افراطی دستور داد که به فلسطینینان نمازگزار در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح حمله کرده و اموال فلسطینیان را مصادره کنند.

وی ابراز داشت: این مسئله به تقابل فلسطینیان با سربازان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان منجر شد و یک انتفاضه جدیدی آغاز شد. این انتفاضه با انتفاضه‌های سابق کاملاً تفاوت دارد.

هانی‌زاده با اضافه کرد: الان حتی فلسطینیان ۱۹۴۸ هم که تعداد ساکنان آن ۱.۵ میلیون نفر است و دارای تابعیت اسرائیلی هستند، در تمام شهر‌های اراضی اشغالی که در آتش و خون می‌سوزند، علیه ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی قیام کرده و به پا خاستند.

این کارشناس ارشد منطقه با اذعان به اینکه به لحاظ سیاسی تمام اراضی اشغالی تحت تاثیر این انتفاضه مردمی قرار گرفته است، افزود: به لحاظ میدانی تاکنون حماس، جهاد اسلامی و همه رزمندگان فلسطینی، بیش از ۱۷۰۰ موشک دور برد را پرتاب کردند و تاسیسات مهم و حیاتی رژیم صهیونیستی را فلج کردند. فرودگاه بین‌المللی «بن گورین» بسته و پرواز‌ها لغو شده است.  

هانی‌زاده تصریح کرد: طبق آماری که وجود دارد اسرائیل روزانه یک میلیارد دلار خسارت به خاطر تعطیلی تاسیسات مهم وحیاتی این رژیم، تحمل می‌کند. الان نزدیک به ۱۰ روز است که آن‌ها در پناهگاه‌ها به سر می‌برند و زندگی در اراضی اشغالی کاملا فلج شده است.  

وی با اشاره به حملات فلسطین بر رژیم صهیونیستی گفت: این مسئله نشان می‌دهد که موشک‌هایی که حماس تولید می‌کند از نوع کاملا پیشرفته است و گنبد آهنین نتوانسته در مقابل این موشک‌ها واکنش نشان بدهد و این نشانه ضعف ساختاری رژیم صهیونیستی است.

هانی‌زاده با بیان اینکه تعداد شهدای فلسطینی الان به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است و این یک فاجعه انسانی است، یادآور شد: لذا متاسفانه جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده است و همچنین بسیاری از رژیم‌های مراجع عرب هیچ کدام واکنش نشان نمی‌دهند. ولی به هر حال قوم سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی در میان مردم فلسطین تکرار می‌شود. به دلیل جایگاهی که این شهید بزرگ در آموزش دادن رزمندگان فلسطینی دارد.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: رزمندگان فلسطینی الان با تکیه بر امکانات خودشان هزاران موشک بالستیکی تولید کردند که قدرت بازدارندگی را در فلسطین اشغالی به شدت افزایش داده است و الان ابتکار عمل میدانی در دست فلسطینیان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *