سه سناریو برای پیاده روی اربعین

12:50 - 26 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۴۹۷۱
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه برگزاری اربعین به صورت عادی بعید است، عنوان کرد: مراسم پیاده روی اربعین ممکن است مانند سال گذشته برگزار نشود یا با ظرفیت محدود برگزار شود و در حال حاضر هنوز تصمیمی برای برگزاری اربعین اعلام نشده است.

- ایلنا نوشت: «طاهر درودی» درباره برگزاری اربعین گفت: ما چند سناریو برای برگزاری پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته‌ایم. اولین سناریو این است که اصلا مراسم اربعین از سوی ایران مانند سال گذشته برگزار نشود. حالت دوم این است که مراسم پیاده‌روی اربعین با ظرفیت محدود برگزار شود، حالت سوم نیز این است که این مراسم در شرایط عادی برگزار شود. البته با توجه به چشم‌اندازی که برای چند ماه آینده وجود دارد برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین به صورت عادی بعید است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به احتمال برگزاری سناریوی دوم و برگزاری مراسم اربعین با جمعیت محدود گفت: دو کمیته اصلی که در ستاد مرکزی اربعین عهده‌دار این موضوع هستند یعنی کمیته بهداشت و درمان وزارت بهداشت که وضعیت بهداشت و درمان در داخل کشور برعهده آن‌هاست و مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر که وضعیت بهداشت و درمان خارج از مرز‌های جمهوری اسلامی را برعهده دارد، این دو کمیته جلساتی متعددی را در وزارت بهداشت در یک الی دو ماه گذشته برگزار کرده و در حال بررسی و ارزیابی شرایط هستیم تا در صورت اعزام زائران با توجه به سناریو‌های مختلف چه نوع خدمات را در چه سطحی ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعلام رسمی در خصوص برگزاری مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است و هلال احمر و وزارت بهداشت به عنوان دو بازوی فنی و کارشناسی نظرات فنی خود را به ستاد مرکزی اربعین اعلام می‌کنند این ستاد نیز با توجه به نظرات ارائه شده و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری اربعین اعلام نظر خواهند کرد؛ بنابراین در حال حاضر هنوز تصمیمی برای برگزاری اربعین اعلام نشده، اما جلسات فنی و کارشناسی در این خصوص در حال برگزاری است.


برچسب ها: حج و زیارت اربعین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *