اُفت فاحش آبی‌ها؛ هیچ چیز مثل قبل نیست

0:45 - 28 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۴۹۵۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال استقلال این روزها نه در دفاع خوب است نه در حمله!

- تیم فوتبال استقلال پس از جدایی محمود فکری و با بازگشت فرهاد مجیدی کمی به آرامش رسیده بود و چند بازی هم نباخت. آنها در لیگ قهرمانان آسیا از گروه مرگ صعود کردند و در کورس قهرمانی لیگ برتر در کنار سپاهان و پرسپولیس حضور داشتند.

استقلالِ مجیدی پس از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به یکباره دچار اُفت شد و این روز‌ها حال و روز مناسبی ندارد. آنها پس از بازگشت از عربستان ۲ بازی در لیگ برتر انجام داده‌اند و هر دو دیدار را به حریفان خود واگذار کرده‌اند تا عملاً کورس قهرمانی را به پرسپولیس و سپاهان تقدیم کرده باشند.

آبی‌های پایتخت همواره در دروازه، خط دفاع، خط هافبک و خط حمله بازیکنانی با سطح بالا در اختیار داشته‌ و دارند، اما در برهه کنونی توازن مناسبی در این تیم وجود ندارد و فاز دفاعی و هجومی آن‌ها دچار اُفت فاحشی شده است که به بررسی آن می‌پردازیم:

دفاع؛ این خانه از پای بست ویران است

این روز‌ها دیگر هر کسی می‌داند ضعف اصلی استقلال در خط دفاع است؛ نکته‌ای که حتی خود مجیدی هم پیش از دربی به آن اشاره کرد. مدافعان گران قیمت و پرزرق و برق استقلال در چند بازی اخیر این تیم، هیچ نشانی از اسم و رسم خود ندارند و به هیچ توپی نه نگفته‌اند.

در دیدار هفته پیش با ذوب آهن ۲ توپ و در بازی جمعه مقابل پرسپولیس تنها یک توپ روی دروازه استقلال آمد که هر ۳ تبدیل به گل شد! وضعیتی عجیب که در دو بازی با الدحیل قطر هم خود را عمیقاً نشان داد و دروازه استقلال ۶ بار باز شد.

بیشتر کارشناسان و خود مجیدی بر این باورند ضعف استقلال در دفاع تیمی است و باید دید این مربی چه تدبیری برای ادامه مسیر در جام حذفی و دیدار سخت با الهلال عربستان خواهد داشت تا استقلال بیش از این از قافله عقب نماند و باز هم فصلی تلخ برای هواداران آبی رقم نخورد.

افت فاحش آبی‌ها؛ هیچ چیز مثل قبل نیست

حمله؛ فراموشی گلزنی!

در این فصل خط حمله‌ی استقلال با حضور امیرارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته بیشتر از سایر مناطق در کانون توجه فوتبالی‌هاست. مطهری با گلزنی در بازی‌های مهم، قایدی، با استعداد و تکنیک ناب و دیاباته با فیزیک قوی و یدک کشیدن عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم، در کنار هم خط حمله‌ی جذابی را تشکیل داده‌اند، اما بر خلاف پیش‌بینی‌ها، این خط حمله‌ی مستعد و باتجربه در فصل جاری لیگ برتر چندان پرفروغ نبوده‌.

خط آتش استقلال در ۲۱ بازی لیگ برتر جمعا ۱۱ گل (۵ گل مطهری، ۴ گل قایدی، ۲ گل دیاباته) به ثمر رسانده‌اند. البته نباید از درخشش آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بدون توجه گذشت. فوروارد‌های آبی در ۶ بازی ۹ گل (از مجموع ۱۴ گل استقلال) را به تور دروازه رقبای آسیایی رسانده‌اند.

این فصل در کار گلزنی وریا غفوری، هرویه میلیچ، محمد نادری، فرشید اسماعیلی و سایرین هم کمک‌دست این خط حمله بوده‌اند، اما نکته‌ی قابل بررسی این است: استقلال در ۴ بازی اخیر در جریان بازی گلی نزده است!

۴ بازی آخر استقلال

الاهلی عربستان صفر – استقلال صفر 
استقلال یک – الشرطه عراق صفر (شیخ دیاباته – پنالتی)
استقلال صفر – ذوب آهن ۲ 
پرسپولیس یک – استقلال صفر 

افت فاحش آبی‌ها؛ هیچ چیز مثل قبل نیست

حالا مجیدی باید فکری هم به حال خط حمله‌ی خود کند. با در اختیار داشتن این ستاره‌ها انتظار می‌رود استقلال مقابل دروازه رقیبان بی‌رحم‌تر باشد تا بار دیگر نتیجه‌ی یک فصل تلاش مجموعه استقلال و حمایت و استرس هواداران "حسرت" و نرسیدن نباشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *