رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خصوصی‌سازی غیرواقعی تبعات زیادی برای کشور به دنبال دارد

13:11 - 10 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۳۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید درخصوصی سازی ها دقت بیشتری شود و به اهل آن واگذار شود و گرنه تبعات زیادی برای کشور ایجاد می کند.
به گزارش ، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست مشترک با دبیر کل خانه کارگر و اعضا که به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر برگزار شد، افزود: در دولت پنجم آغاز واگذاری ها و خصوصی سازی در کشور بود که متولی این حرکت در صنعت بودم و در آن دوره بالغ بر 300واحد صنعتی واگذاری صورت گرفته که قریب به 97 درصد آن دارای نتایج مثبتی بوده است زیرا خصوصی‌سازی به موقع و مناسب می‌تواند تحرکی به بخش تولید و خروج ماشین‌آلات فرسوده را منجر شود.

وی گفت: به طور مثال وقتی یک واحد نساجی به بانک مسکن واگذار و یا واگن پارس به وزارتخانه غیر تخصصی واگذار می شود نتیجه آن چه می شود؟

نعمت زاده گفت: در این دولت تلاش کردیم تا آنجا که مقدور است از واگذاری های غیر اصولی جلوگیری شود وهمیشه این مطلب به متولیان امر گوشزد می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق تولید، خروج از رکود و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی به عنوان یک اصل در این وزارتخانه پی‌گیری می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی طرح‌های صنعتی راه را برای توسعه کشور و اشتغال جوانان هموار می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه کارگر واحدهای صنعتی و معدنی از قشر زحمتکش این کشور هستند، افزود: باید تمامی حق و حقوق این قشر لحاظ شود و ما باید تلاش کنیم حتی در مواقع سخت نیز  آنان را مورد حمایت قرار دهیم.

علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه جلسه گفت: خانه کارگر نیز همراه به دنبال اعتلای دولت یازدهم است چرا که با اقدامات لازم توانست تورم بالای سال 90 را پایین آورد و مسیرهای غلط اقتصاد گذشته را بتدریج اصلاح کند.

به گفته محجوب؛ عمده اقتصاد کشور در وزارت صنعت، معدن و تجارت تجلی یافته است و نقش بالای در اقتصاد و توسعه کشور را دارد.

محجوب در پایان گفت: اغلب واحدهای صنعتی نیاز به نقدینگی داشته تا بتوانند روی پای خود ایستاده و جلوی تعدیل کارگری را بگیرند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *