فرصت ۲ هفته‌ای طارمی برای تاریخ‌سازی دوباره در فوتبال اروپا

11:27 - 21 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۳۶۴۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مهاجم ایرانی پورتو برای تکرار عنوان آقای گُلی لیگ پرتغال، دو هفته فرصت دارد.

- تیم فوتبال پورتو در چارچوب هفته سی‌ودوم لیگ پرتغال به مصاف فارنسه رفت و با نتیجه ۵ بر یک ۲ پیروز شد. در این بازی مهدی طارمی در دقایق ۶ و ۵۹ برای تیمش گلزنی کرد و ۱۵ گله شد. بعد از این دیدار، مهاجم ایرانی پورتو در رده سوم بهترین گلزنان لیگ پرتغال قرار گرفت.

از سوی دیگر طارمی با ۲ پاس گلی که در این مسابقه فراهم کرد بهترین پاسور لیگ پرتغال تا هفته سی و دوم نیز لقب گرفت. مهاجم ملی‌پوش کشورمان اکنون با ۹ پاس گل در صدر این عنوان جای گرفته و اورتون و گریمالدو از بنفیکا با ۸ پاس گل را پشت سر خود می‌بیند.

*جدول آقای گل‌های پرتغال

در جدول آقای گل‌های لیگ برتر پرتغال، هریس سفروویچ (بنفیکا) و پدرو گونکالوس (اسپورتینگ) با ۱۸ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارند. مهدی طارمی (پورتو) با ۱۵ گل و ماریو گونزالز (توندلا) ۱۴ گل، سرخیو اولیویرا (پورتو) ۱۲ گل در رده‌های بعدی قرار دارند. نکته مهم اینکه از میان ۱۵ گل طارمی، ۳ گل مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی به ثبت رسیده است.

فرصت ۲ هفته‌ای طارمی برای معجزه

*آمار مهدی طارمی
مهاجم ملی‌پوش ایران، در لیگ پرتغال هر ۱۳۹ یک دقیقه یکبار موفق به گلزنی شده است و ۱۳ پاس گل هم به ثبت رسانده است. طارمی در کل رقابت‌های این فصل پورتو (لیگ پرتغال، لیگ قهرمانان، جام حذفی) در ۴۶ مسابقه ۲۲ گل و ۱۶ پاس گل به ثبت رسانده است.

*۲ هفته فرصت برای معجزه

در حال حاضر پورتو با ۷۴ امتیاز در رده دوم و اسپورتینگ با ۷۹ امتیاز صدرنشین است. تنها دو هفته دیگر سرنوشت قطعی قهرمان و آقای گل مشخص می‌شود. مهاجم ۲۸ ساله پورتو برای آقای گلی دو بازی دیگر فرصت دارد. پورتو در این دو مسابقه باقیمانده به مصاف ریوآوه و بلننسس می‌رود. بازیکن بوشهری پورتو سابقه بازی در ریوآوه را دارد و شناخت مناسبی از این تیم دارد.

*برنامه بازی‌های باقیمانده پورتو را در زیر می‌خوانید:

ریوآوه - پورتو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت برگزاری ۰۰:۰۰

پورتو – بلنسس چهارنشبه ۲۹ اردیبهشت ساعت برگزاری ۱۹:۳۰

*سومین آقای گل ایران در اروپا

طارمی فصل گذشته مشترکاً با پیزی و وینیسیوس با ۱۸ گل، آقای گل پرمیرلیگ پرتغال شد. تا بعد از علیرضا جهانبخش و سردار آزمون، سومین بازیکن ایرانی تاریخ باشد که در فوتبال اروپا آقای گل می‌شود.


برچسب ها: مهدی طارمی پورتو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *