رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمرنگ شدن امیدهای نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت

12:33 - 20 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۲۱۵۷
نخست وزیر رژیم صهیونیستی این روزها با بحران ناکامی در تشکیل کابینه و محاکمه به دلیل فساد روبرو است.

- امید‌های «بنیامین نتانیاهو» برای باقی ماندن در قدرت به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از پایان مهلت قانونی برای تشکیل کابینه ائتلافی، متحمل ضربه قابل توجهی شد.

به گزارش «تلگراف»، «نتانیاهو»، باسابقه‌ ترین نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از ۲۳ مارس (۳ اردیبهشت)، زمانی که چهارمین انتخابات این رژیم در دو سال گذشته هیچ برنده مشخصی نداشت، تلاش کرد تا اکثریت ۶۱ کرسی را بدست آورد.

او به عنوان رییس حزب لیکود، با بیشترین کرسی‎ها، وظیفه ایجاد یک کابینه ائتلافی را داشت، اما پس از چند هفته گفت‎وگو‌های بی نتیجه، اخیرا ماموریت او با شکست به پایان رسید.

این بدان معناست که اکنون رقبای سیاسی نتانیاهو و ائتلافی تحت ریاست «یائیر لاپید»، مهلت ۲۸ روزه‌ای را برای معرفی یک کابینه در اختیار دارند.

«نتانیاهو»، پس از آنکه پیشنهاد او برای برگزاری انتخابات مستقیم برای نخست وزیری ناموفق بود، در تشکیل کابینه نیز شکست خورد.

«نتانیاهو» اکنون نیز به اتهام فساد اداری در حال محاکمه شدن است.

در انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی، حزب لیکود به عنوان بزرگترین حزب واحد با ۳۰ کرسی در پارلمان ۱۲۰ عضوی ظاهر شد اما نتانیاهو برای تشکیل کابینه باید از حمایت اکثریت ۶۱ کرسی برخوردار می‎شد.

در همین حال مخالفان «نتانیاهو»، اخیرا در میانه جلسات دادگاه مداوم او برای رسیدگی به اتهامات رشوه خواری، کلاهبرداری و نقض اعتماد، در بخش‌های مختلف اراضی اشغالی دست به اعتراض زدند.

به گزارش «جروزالم پست»، معترضان شعار‌هایی از جمله «وزیر مجرم» سر دادند و گفتند «ما خواستار کابینه‌ای جدید و بدون نتانیاهو هستیم.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *